Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heia. Som tittelen sier er jeg ganske grønn på dette feltet her.

 

Holder nå på å overklokke en i7-920 etter en grei guide på nettet.

klokket den først til 3.36 ghz (160x21) på 1.1v, og etter noen runder med intel burn test lå den fint på 56 grader i følge realtemp.

 

Etter det prøvde jeg meg på et lite hopp (guiden gjorde også det), opp på 3.8 ghz på 1.2v. Og så startet jeg Intel burn test igjen. Tempen lå gjennom testen på 60-61 grader, men rett før testen var slutt slo pc'en seg av. Og siden jeg er redd for å ødelegge noe, tenkte jeg jeg ville høre her hva dette kan komme av. Kan det være for lav spenning? CPU'en skal vel tåle en temp på 61 grader?

 

På forhånd takk. :)

Endret av Sir. Digby Chicken Caesar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den slo seg nok av pga lav volt ja. 60-61 grader er helt trygt, det er mer når du nermer deg 85c du burde slakke ned litt. Eller 80. Intel sier at max temp er 67.5c ved tcase (måles ved varmesprederen om jeg ikke tar feil), tcase er ca. 10-15 grader kaldere enn kjernetemperaturen. Uansett så klokker prosessoren seg ned ved for høye kjerne temperaturer for å unngå skade, tror dette starter ved 95c kjernetemp

 

http://processorfinder.intel.com/DetailsPr...spx?sSpec=SLBEJ

Endret av wim
Lenke til kommentar
Den slo seg nok av pga lav volt ja. 60-61 grader er helt trygt, det er mer når du nermer deg 85c du burde slakke ned litt. Eller 80. Intel sier at max temp er 67.5c ved tcase (måles ved varmesprederen om jeg ikke tar feil), tcase er ca. 10-15 grader kaldere enn kjernetemperaturen. Uansett så klokker prosessoren seg ned ved for høye kjerne temperaturer for å unngå skade, tror dette starter ved 95c kjernetemp

 

http://processorfinder.intel.com/DetailsPr...spx?sSpec=SLBEJ

 

Takk skal du ha. Får se hvordan det går med 1.25v.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...