Gå til innhold

Bussoverklokking/multiplikatoroverklokking ?


Anbefalte innlegg

Ny på dette, helt ny :o Har en Barton XP2500+, kunne tenke meg å overklokke den litt...til f.eks 2600-2700. Er det multiplikator jeg da bør velge ? Påvirker ikke det kun CPUen, meld fra hvis jeg tar feil.

Er det noen som kan si meg nøyaktig hva jeg skal gjøre for å få den opp på 2700 ? Hovedkortet er: Asus A7N8X. Er som nevnt helt ny på dette, så det hadde vært flott om noen gidder hjelpe meg !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom rammen din tåler det, er fsb klokking absolutt å anbefale.

Har selv a7n8x og har justert opp fsb. Du kan jo selvsagt kombinere fsb og multiplier klokking for å fortsette når rammen gir seg.

 

Multiplier påvirker bare cpu, mens fsb klokking klokker hele systemet. Du vil stort sett ha mer igjen for å klokke fsb så langt det går, og på a7n8x kan du låse agp til 66MHz for å unngå problemer med skjermkort når du klokker fsb.

Lenke til kommentar

Ok, jeg har Pc2700 ram. Etter å ha lest litt rundt her så virker det som det er mer komplisert med bussoverklokking, når jeg skal så lite opp. Mulig jeg tar feil. Målet er i hverfall å komme på xp2700+ ikke noe mer. Hva bør jeg gjøre, og hvordan ?

Men hvis jeg velger bussoverklokking, hva skal fsb stå på ?

Så skjermkortet skal låser på 66, gjelder det alle skjermkort?

Vil jo helst ikke ødelegge noe...

Lenke til kommentar

Sett multiplieren til 12.5x166 og du har en prosessor med samme spesifikasjonene som en Barton XP2800+. Bra valuta for pengene det også, og det eneste du trenger å bekymre deg for er at du har brukbar kjøling på prosessoren.

 

Min ligger på ca. 45c ved full load med en Iglo Silent Breeze.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...