Gå til innhold

Lyden virker ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg faar ikke lyden til aa virke paa pcen min. Har instalert alle driverne som horer til hovedkortet men faar ikke no lyd. noen som har noen forslag?

 

lydkortet i hovedkortet heter realtek alc665

og hovedkortet mitt heter aopen xc cube ez915-t

Hallo!

 

Har du vært inne på kontrollpanel og sjekket i egenskaper for maskinvare, for lyd drivere?

 

Ser du noen gule utropstegn? Finner du driverne? Se så i kontrollpanel under lyder. Se om du finner lyd-kortet ditt der?

 

Ellers har noen pcer en liten knapp som fjerner lyden, og da er det kryss over ht.(mute)

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar
Jeg faar ikke lyden til aa virke paa pcen min. Har instalert alle driverne som horer til hovedkortet men faar ikke no lyd. noen som har noen forslag?

 

lydkortet i hovedkortet heter realtek alc665

og hovedkortet mitt heter aopen xc cube ez915-t

Hallo!

 

Har du vært inne på kontrollpanel og sjekket i egenskaper for maskinvare, for lyd drivere?

 

Ser du noen gule utropstegn? Finner du driverne? Se så i kontrollpanel under lyder. Se om du finner lyd-kortet ditt der?

 

Ellers har noen pcer en liten knapp som fjerner lyden, og da er det kryss over ht.(mute)

 

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Det er ingen gule utropstegn og driverne og alt skal vere iorden. alt ser ut til aa fungere men faar bare ikke lyd i hoytalerne. og mute knappen har jeg selvfolgelig sjekka:p

Lenke til kommentar
Jeg faar ikke lyden til aa virke paa pcen min. Har instalert alle driverne som horer til hovedkortet men faar ikke no lyd. noen som har noen forslag?

 

lydkortet i hovedkortet heter realtek alc665

og hovedkortet mitt heter aopen xc cube ez915-t

Hallo!

 

Har du vært inne på kontrollpanel og sjekket i egenskaper for maskinvare, for lyd drivere?

 

Ser du noen gule utropstegn? Finner du driverne? Se så i kontrollpanel under lyder. Se om du finner lyd-kortet ditt der?

 

Ellers har noen pcer en liten knapp som fjerner lyden, og da er det kryss over ht.(mute)

 

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Det er ingen gule utropstegn og driverne og alt skal vere iorden. alt ser ut til aa fungere men faar bare ikke lyd i hoytalerne. og mute knappen har jeg selvfolgelig sjekka:p

Ja, da har jeg bare et lite tilbud igjen, og det er at du tar et headsett å plugger i utgangen på pcen og likeså skrur opp volumet. Det kan være kontaktfeil i jacken, og da vil lyden komme tilbake om du har litt 556 verktøy på boks på headsett pluggen. Stikk den ut og inn noen ganger og prøv igjen. Se også om headsettet virker. :)

 

Good luck!

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar
Står høytalerne i rett utgang?

Ja hoytalerne staar i rett utgang vis gronn er rett:P men takk for tipset.

Hei igjen!

 

Kom til å tenke på om dette lydkortet må konfigureres, om der finnes en jumper som skal flyttes på? Videre- er det noen kabel som skal koples fra lyd enheten til panelet, og om den kabelen står rett plassert på lydkortet?

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Lenke til kommentar
Står høytalerne i rett utgang?

Ja hoytalerne staar i rett utgang vis gronn er rett:P men takk for tipset.

Hei igjen!

 

Kom til å tenke på om dette lydkortet må konfigureres, om der finnes en jumper som skal flyttes på? Videre- er det noen kabel som skal koples fra lyd enheten til panelet, og om den kabelen står rett plassert på lydkortet?

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Jeg har lydkort i hovedkortet og jeg har instalert lyddriverne som folgte med pcen saa det eneste maa vere at lydkortet er odelagt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Det varierer litt hvilket system du har. Har du lydchip på hovedkortet skal det ikke være noe mer enn driverne som må på plass. Har du dvdbrennere som ikke er sata, skal det en egen lydkabel til dem.

Har jo også vært borti at f.eks lydutganger på fronten ikke er tilkoblet.

 

Hvis jeg tar utgangspunt i at du har en lydchip på hovedkortet så legger du inn drivere og plugger til høyttalerne i riktig utgang.

Har du realtec så kan du åpne kontrollpanelet og da får du både en indikasjon over hvilke kontakter som er tilkoblet og du kan kjøre en lydsjekk.

Det kan jo også være en konflikt med at lyd er dempet enten i windows eller i realtec?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...