Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jenter: Bare etter utseende?


Gjest *gutt som lurer*

Anbefalte innlegg

Helst mørkt hår :w00t:

 

Jeg pleier å ha håret oppover med piggsveis, men for tiden er håret litt langt og det er skikkelig rufsete og med lugg, så prøver å holde lua på så mye som mulig :p

Hva syns jenter om piggsveis siden vi først er innom det?

Jeg pleier å ha noe ala dette, men har mørkere hår:

post-158056-1266257436_thumb.jpg

 

Stilig det da!! :D

Men høres finere ut sånn håret er nå for tiden :roll:

 

Fra det ene til det andre, regner med at trådstarter er fornøyd med svarene nå.

Hvor høye foretrekker dere jenter at gutter er? Selvfølgelig er det variabelt ettersom hvor høye dere er, men sånn ca.?

 

Jeg er 1,61, og synes det er stilig om gutten er rundt 1,80. Må hvertfall være høyere enn meg, men det er jo ikke så vanskelig. Ehm.. 1,80 er fint, kan godt være litt mer eller litt mindre da :p

Endret av Nynaeve
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er 1,61, og synes det er stilig om gutten er rundt 1,80. Må hvertfall være høyere enn meg, men det er jo ikke så vanskelig. Ehm.. 1,80 er fint, kan godt være litt mer eller litt mindre da :p

 

Da er 1.85 ca. perfekt :D?

 

Haha :p 1,85 er ganske perfekt :p

 

Jeg er 1.80 akuratt , hva var nummeret ditt igjen?

 

Morsom den der :D Ring meg ;)

Endret av Nynaeve
Lenke til kommentar
Ikke for å slå skår i gleden til alle her, men jenters preferanser er like subjektivt som hva man liker på brødskiva.

 

Tja man har da normer som de fleste går etter. Men alt i alt er det ikke klærne dine som gjør at du får jenta. Selvfølgelig, kle deg fint, og stell deg for klærne gjør at du får den ekstra selvtilliten og det er DEN som gjør at du får dama.

Lenke til kommentar
Mange jenter sier at sjarm er noe man tiltrekkes av. Skulle gjerne fått deres definisjon av sjarm. Jeg tror dette et annet ord for pen.

 

Sjarm er jo overhode ikke utsende. Da har du misforstått helt. Ta feks Beckham. Flere jenter som syntes han er dødskjekk, men med en gang han åpner munnen er det forferdelig å høre på. Det vil si, han er blottet for sjarm.

Sjarm er intelligensen din, utstrålingen din, selvtilliten din, humoren din, stilen din, holdningen din osv osv..

 

Syntes du har et par gode svar i denne tråden, men denne her fikk meg til å lure litt? :hmm:

 

Jeg må si meg ganske enig med "FlinkeFreddy" her, tror også at sjarm ofte brukes som et annet ord for "pen", for å på en måte "lure" seg selv fra å si at man går mye etter utseendet.

Eksempelet med Beckham er bra og virker ok, men definisjonen din er det som får meg til å lure.

 

"Sjarm er intelligensen din, utstrålingen din, selvtilliten din, humoren din, stilen din, holdningen din osv osv.."

 

Utstråling, stil og holdning er da vel faktorer som er med på å utgjøre en persons "utseende" er det ikke? :hmm:

 

Jeg tror som flere har nevnt at utseendet spiller en veldig stor rolle på hvilke mennesker man først går bort til og først tar kontakt med, utover dette tror jeg at personlige preferanser har mer og si for videre bekjentskap, samt at dette varier veldig fra person til person og kan ikke defineres på noen bestemt måte da det er alt for individuelt.

 

 

Ser at flere jenter her nevner sko(!), og at dette visstnok sier mye om personen?

Jenter er som kjent en god del mer opptatt av sko enn det menn er. De aller fleste menn bryr seg faktisk ikke så veldig mye om utseendet på skoene. De fleste ser vel kanskje etter sko som ser ok ut (Vi finner som regel ikke de verste skoene mtp utseende, så litt bryr vi oss), men det viktigste er at det er gode sko for formålet de skal brukes til.

Synes at "sossete" gutter med mer glitter enn pop artister, brunkrem, moteklær og bruker sikkert dagesvis på å finne de rette skoene er ekkelt. Kan ikke forstå at dette er noe jenter setter pris på, men heldigvis har jenter like forskjellig smak som oss gutter, og det er vel nok av jenter som liker "normale" gutter også.

 

For min del bryr jeg meg litt om mitt eget utseendet, jeg liker å fikse håret litt før jeg går ut og jeg har som regel på meg klær som ser litt ordentlig ut, men derimot bryr jeg meg svært lite om sko (finner selvfølgelig ikke gamle slitte sko, men dette er ikke et prioriteringsområde), bruker ikke lang tid på badet eller prøver forskjellig type tøy før jeg går ut, kjøper ikke moteklær dersom ikke det tilfedigvis er noe jeg finner og liker.

 

Gutt, 21 år.

Lenke til kommentar
Ser at flere jenter her nevner sko(!), og at dette visstnok sier mye om personen?

Jenter er som kjent en god del mer opptatt av sko enn det menn er. De aller fleste menn bryr seg faktisk ikke så veldig mye om utseendet på skoene. De fleste ser vel kanskje etter sko som ser ok ut (Vi finner som regel ikke de verste skoene mtp utseende, så litt bryr vi oss), men det viktigste er at det er gode sko for formålet de skal brukes til.

Synes at "sossete" gutter med mer glitter enn pop artister, brunkrem, moteklær og bruker sikkert dagesvis på å finne de rette skoene er ekkelt. Kan ikke forstå at dette er noe jenter setter pris på, men heldigvis har jenter like forskjellig smak som oss gutter, og det er vel nok av jenter som liker "normale" gutter også.

 

Men så er det jo et hav av forskjellige nyanser mellom gutter som ikke bryr seg om utseendet på skoene og gutter "med mer glitter enn popartister som bruker dagesvis på å finne rett sko." Jeg har et helt annet inntrykk enn deg. De aller aller fleste jeg kjenner bryr seg mye om hvordan de ser ut, naturligvis også på bena. Det betyr ikke at man passer inn i det snevre bildet du har tegnet her.

Lenke til kommentar

Jeg kan forsåvidt være enig med deg Husam, men du skriver at de fleste du kjenner "bryr seg mye om hvordan de ser ut".

 

Det jeg snakker om er at jeg har den oppfatning av at ganske mange gutter bryr seg om hvordan de ser ut, men ikke bryr seg veldig mye.

 

Litt vanskelig å diskutere dette, ettersom enhver persons mening om hva "mye" i denne sammenhengen jo er forskjellig.

 

 

Min oppfatning er ihvertfall den at de aller fleste gutter (merk, "vanlige" gutter) bryr seg mer om skoenes komfort enn utseende. Greit nok at skoene skal se bra ut og stå i stil til klær og person generelt, men komfort og bruksverdi av skoene tror jeg vanligvis (for de fleste gutter) kommer i første rekke.

 

Det er derfor jeg reagerte på at det blir skrevet at skoenes utseendet sier mye om en gutt, noe jeg kanskje vil være en del uenig i ;)

Lenke til kommentar
Ikke for å slå skår i gleden til alle her, men jenters preferanser er like subjektivt som hva man liker på brødskiva.

 

Akkurat. Selv (jeg er jente) er jeg veldig uenig i de fleste av kommentarene fra jenter her inne. Synes at mange av utseendekriterene deres er direkte turn-off. Jeg liker gutter med litt rar stil eller helt normal. Liker ikke soss- og emo-stil, som ser ut som er en slager her :p

Men jeg tror at stil-preferanser muligens varierer mer enn utseende? De fleste jenter liker vel høye, halvmuskuløse/normalvektige, sunne, reine trekk, brede skuldre, definert hakeparti? Dette varierer selvsagt også (i hvert fall med tanke på hva jeg liker), men det går vel på hva som er tiltrekkende fra naturens side.

Lenke til kommentar
Ikke for å slå skår i gleden til alle her, men jenters preferanser er like subjektivt som hva man liker på brødskiva.

 

Akuratt det er tull, hadde det stemt så hadde det ikke eksistert noe pen, digg, kjekk søt og stygg. Det er hva folk mener som gjør at vi kan kategorisere folk. Og flertallet av jenter har samme mening feks: han var drit kjekk, han var søt, han var stygg!

Lenke til kommentar
Ikke for å slå skår i gleden til alle her, men jenters preferanser er like subjektivt som hva man liker på brødskiva.

 

Akuratt det er tull, hadde det stemt så hadde det ikke eksistert noe pen, digg, kjekk søt og stygg. Det er hva folk mener som gjør at vi kan kategorisere folk. Og flertallet av jenter har samme mening feks: han var drit kjekk, han var søt, han var stygg!

 

Hvordan veit du at flertallet av jenter har samme mening? Har du vært rundt i forskjellige jentemiljøer over hele Norge og fått den oppriktige meningen til samtlige jenter?

Lenke til kommentar

Så du mener at Hurley fra Lost er like pen og heit som Brad Pitt for alle har forskjellig mening? Ta skolen min, det er et par ordentlige kjekkaser som får de jentene de vil ha, det er noen som ikke ser ut som aldri får seg kjærester. Om en gutt er digg eller stygg er ikke så induviduelt som du skal ha det til!

 

http://douglasgreen.files.wordpress.com/20...1/brad-pitt.jpg

 

Her er et bilde av Brad Pitt, hvis jeg spør: Synes dere Brad Pitt er en kjekk mann, tror du det vil være ca 50/50 ja og nei?

 

Det er fordi folk tenker likt at det i hele tatt er mulig å ha begreper som kjekke og stygg som så og si alle kan være enig i. Hvis du går rundt i Norge med to bilder en mann som ligner Brad Pitt og en som er feit og kvisete mener du da at folk ville svart forskjellig hvis de skulle bedømme utseende?

Lenke til kommentar
Hvordan veit du at flertallet av jenter har samme mening? Har du vært rundt i forskjellige jentemiljøer over hele Norge og fått den oppriktige meningen til samtlige jenter?

 

Det har han nok ikke. Derimot så er jeg nok ganske sikker på at han likevel har rett i det han sier. Det er jo en grunn til at mange modeller o.l. Har en del like utseendemessige egenskaper. Det finnes jo også utallige avstemninger om hvilke kvinner\ menn som har best utseendet, noe som konstaterer fakta at det er visse faktorer som et flertall av oss mennesker liker. Jeg sier ikke at alle, eller at de fleste har lik smak eller mening om hvordan man skal se best ut, men det finnes generelle trekk og egenskaper som flesteparten liker.

 

Selvfølgelig kan jeg ikke si at jeg vet at det er riktig, men det meste av vår statistikk tyder ihvertfall på det :)

Derimot kan mennesker med slike "generelt" like utseendemessige egenskaper og trekk oppfattes svært forskjellig fra person til person.

 

Som også ble nylig nevnt kan vi jo kalle dette for "naturlige instinkter" eller liknende. Det er utseendemessige egenskaper som vi mennesker interreserer oss for og har en oppfatning av hvordan dette bør sees ut fra naturens side.

 

 

Et eksempel er som mange ganger har blitt "bevist" gjennom forskning at menn naturlig (fra naturens side) tiltrekkes av kvinner bakende (evt. underliv) fordi menn fra naturens side har assosiasjoner med dette pga menneskers naturlige drift opp i mot å reproduser seg selv. Og derfra får vi alle en mening om hvordan den\ dette skal se ut.

Allikevel vil den enkeltes mening om dette være forskjellige, men jeg håper du forstod hva jeg mente.

Lenke til kommentar
Sier ikke vitenskapen at jenter vurderer om du er liggbar innen 15 sekunder. Dermed bør alle første blikk ha litt sex i baktankene :-)

 

 

Jeg har hørt det samme og for min del stemmer det så absolutt (ps; jeg er gutt)

 

Første gangen man ser et menneske av det motsatte kjønn skjer det noe magisk; når øynene deres møtes for første gang sub-kommuniseres det sex som bare det! jeg pleier også å smile og bite meg litt i underleppa når jeg møter blikket deres.. jeg er ikke særlig godt kledd, ikke fresh på håret, men jeg har ett godt kroppspråk og det får jeg mye igjen for.

Lenke til kommentar

Jeg tror som TheXin sier at det er visse biologiske faktorer som spiller inn på hva slags menn vi jenter tiltrekkes av. Det er noen medfødte greier som påvirker oss. Så varierer det utover dette. Akkurat som visse pålegg er mer foretrukket enn andre på brødskiva :p

 

Det med guttene på skolen din kan også komme av mange andre ting enn utseende.

 

Hurley er syklig tykk. Det er ikke naturlig og ikke sunt. Akkurat som om de fleste ikke er tiltrukket av folk med en veldig tydelig sykdom. Men når det kommer til stil er det noe helt annet. Jeg synes Hurley er mye kulere enn Brad Pitt. Jeg synes verken Hurley eller Brad Pitt er tiltrekkende. Selv om jeg kan se at Brad Pitt er pen og riktig, føler jeg det ikke. Jeg synes gjennomsnittsnordmannen er mer tiltrekkende enn Brad Pitt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...