Gå til innhold

NITH 2010/2011 tråden


miXer

Anbefalte innlegg

Tror førsteåret er klasseindelt, men at alle klassene blir sammen.. er ikke helt sikker.

 

Det skal være blandet det første året, så deles klassene inn i de forskjellige linjene 2. og 3. året.

 

Det stemmer siden alle 1. klassinger har de samme fagene første året er alle studentene uavhengig av studieretning en klasse. Det er forelesninger som vanligvis holdes i det store auditoriet, mens man 2. og 3. året ofte har forelesninger i noen av de mindre klasserommene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har kommet inn på spilldesign på NITH, så den saken er i boks. Det jeg lurer på er om det er noen som vet hva de forskjellige valgemnene er, som vi velger det tredje året? fant ut at det er veldig lurt å forberede seg på java programmering ( en venn av meg som går der failet epic på eksamen ), så lurer også på om noen vet om noen relevante bøker jeg evt. kan lese i ferien. ringte inn til NITH og de sa at bøkene de bruker endrer seg hele tiden, så står litt clueless på om jeg skal satse på å kjøpe noen bøker...:S

Lenke til kommentar

Poots:

Dersom du vil forberede deg på Java, kan du enkelt å greit bruke w3schools:) de er utrolig flinke, gratis å lese det de har på siden dems, og du lærere en del til hobbybasis. Det er god forberedelse til Java:) trenger nok ikke noen bøker ved siden av det for å forberede deg, og heller vente til vi får boklisten vår ved skolestart:) det er det jeg skal gjøre å. Kom inn på spilldesign selv:)

Lenke til kommentar

Fant mye bra på den siden, bare husk at det er stor forskjell på Java og JavaScript.;)

En jeg kjenner som går 1. året nå, sier at det blir mest Java der vi kommer til å bruke Bluej og Eclipse som våre hovedverktøy for programmering..

Endret av Poots
Lenke til kommentar

Jeg har kommet inn på spilldesign på NITH, så den saken er i boks. Det jeg lurer på er om det er noen som vet hva de forskjellige valgemnene er, som vi velger det tredje året? fant ut at det er veldig lurt å forberede seg på java programmering ( en venn av meg som går der failet epic på eksamen ), så lurer også på om noen vet om noen relevante bøker jeg evt. kan lese i ferien. ringte inn til NITH og de sa at bøkene de bruker endrer seg hele tiden, så står litt clueless på om jeg skal satse på å kjøpe noen bøker...:S

 

 

Boka vi bruker nå er Java How To Program - 8th Edition av Paul & Harvey Deitel.

 

Han her har mange bra tutorials i java: http://www.youtube.com/thenewboston#p/p

Lenke til kommentar

Jeg har kommet inn på spilldesign på NITH, så den saken er i boks. Det jeg lurer på er om det er noen som vet hva de forskjellige valgemnene er, som vi velger det tredje året? fant ut at det er veldig lurt å forberede seg på java programmering ( en venn av meg som går der failet epic på eksamen ), så lurer også på om noen vet om noen relevante bøker jeg evt. kan lese i ferien. ringte inn til NITH og de sa at bøkene de bruker endrer seg hele tiden, så står litt clueless på om jeg skal satse på å kjøpe noen bøker...:S

 

Valgemnene som er 3. året endrer seg fra år til år. Bare i år kan jeg telle iallefall 2 helt nye emner.

 

Selv har jeg valgt Ruby on Rails og Android programmering som valgemner for mitt 5. semester på NITH.

 

Andre valgfag er for eksempel

  • Testdrevetutvikling (TDD)
  • 3D-modellering
  • Historiefortelling
  • Web 2.0 med verktøy
  • Webjournalistikk
  • Flash
  • XNA

 

I Java er boka som Thomas_H sier Deitel & Deitel sin Java - How to program i diverse utgaver. Har også sett en del studenter som bruker en norsk bok som heter Rett på Java.

 

Om dere har flere spørsmål kan jeg anbefale NITHs facebookpage hvor både studenter, administrasjonen og forelesere er hypping innom og svarer på spørsmål:)

Lenke til kommentar

Hei:)

 

Jeg skal det samme som trådstarter, altså begynne på E-business og deretter gå over på programmering. Har heller ikke Matte så må ta dette til våren.

 

Gleder meg veldig til skolestart og seff møte nye mennesker.

 

Markus

 

Da møtes vi nok! :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...