Gå til innhold

NITH 2010/2011 tråden


miXer

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne lage en tråd om NITH 10/11 hvor folk kan kommentere hvilken linje de har kommet inn på og gjerne diskutere om skolen.

 

Jeg har kommet inn på eBusiness men skal inn på Programmering etter første året, og siden jeg ikke har generell studiekompetanse må jeg også ta R1 matta. Noen flere som skal det?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg kom inn på spilldesigner linja^^ Gleder meg som en unge på julaften:D

 

Hei, vet du hvordan studiet er? Har du hørt mye positivt om studiet? Vurderer å søke på det samme. Hvordan er det med det faglige, er bånn i bøtta til å tegne, vil dette ha mye å si for meg? Er veldig interessert i data og spilling da.

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar

Jeg kom inn på spilldesigner linja^^ Gleder meg som en unge på julaften:D

 

Hei, vet du hvordan studiet er? Har du hørt mye positivt om studiet? Vurderer å søke på det samme. Hvordan er det med det faglige, er bånn i bøtta til å tegne, vil dette ha mye å si for meg? Er veldig interessert i data og spilling da.

 

På forhånd takk :)

 

 

Altså, tror ikke det er så mye tegning og slikt på spilldesign linja, det vil selvfølgelig være litt her og der. Men om man ser på beskrivelsen av studiet ser vi en rekke ting, som ikke går ut på tegning(Mulig det ligger tegning inne i selve faget.)

På det første året på skolen er alle klassene like for alle studentene på skolen. Her er det en del innføring i data og teknologi, Litt programering og slikt.

 

 

Emner 1. år

Kreative utviklingsprosjekt

Innføring i datateknikk

Designprosjekt

Innføring i Java 1

Innføring i Java 1

Internett-teknologi

Databaser 1

 

 

Om man ser på 2 året spilldesign:

 

Emner 1. år

Kreative utviklingsprosjekt

Innføring i datateknikk

Designprosjekt

Innføring i Java 1

Innføring i Java 1

Internett-teknologi

Databaser 1

 

Her er det mer design som er på planen, men dog, ikke på ark med blyant for å tegne pokemon;)

 

også har vi 3 året:

 

Emner 3. år

Undersøkelsesmetoder

Valgemner

Visuell fortellerteknikk

System design 1

Spillkultur

Spillprototyping og -testing

E-business

Hovedprosjekt

 

Hvor vi har litt av 2 året og noen litt mer spillkultur og slikt.

 

LES: Dette er slik jeg oppfatter faget der, så ikke ta alt jeg sier her så veldig seriøst, med mindre du kryss sjekker med en som kan det.

 

Ellers kan du lese litt på faget på NITH Sine sider: http://nith.no/studier/bachelor/spilldesign

Lenke til kommentar

Hehe^^ Er jo åpen dag på NITH i dag, om du skal dit så har du jo sjansen til å grave litt!:)

Hadde forøvrig vært morsomt å få høre litt fra en elev som går på linja^^

 

Åpen dag er 11. mars, om en uke. ;)

 

 

Det kan nok stemme ja x) Jeg satt nettopp å diskuterte åpen dag på universitet i oslo med noen mens jeg skrev det der x) så blanda no inni hampen der:P

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...