Gå til innhold

OC av Dell Latitude D520


Anbefalte innlegg

Hei jeg har en ca 3+ år gammel dell som nettopp har fått nye minne brikker.

Dette var en helt ny hverdag i seg selv, men jeg bruker denne mye til Streaming av HD material til min PS3 (PS3 mediaserver)å da går det fort opp på 100% av CPU.

 

Den takkler 720p helt feil fritt, men den har en tendens til å plages litt med filmer som er 1080p. Har ikke fått testet fullstendig etter oppgraderingen, men det synes å være cpu som setter en stopper.

 

så det jeg har ett lite ønske om er å overklokke cpu'n, 10-15% å sjekke så om HD materialet går lettere.

 

info, Det er som jeg sa en Dell Latitude D520, har nå fått to nye matched 2x2 Gb DDR2 ram 667MHZ, Mobile Intel® 945GM Express Chipset Family og CPU er en CPU Name Genuine Intel® CPU T2300 @ 1.66GHz ( Centrino DUO mobile )CPU fsb 144.58 MHZ. Å kan det stemme at Voltage er 3,3V?

 

SÅ, det jeg vil vite er hvordan program/framgangs måte er den beste å bruke? Ny Bios har jeg prøvd å feila på kan ikke endres. Vil gjerne høre erfaringer rundt denne cpu og oppsett osv. Når det gjelder kjøling er jeg på leting etter en god kjøle plate, blir muligens å gå for en i alu med vifte/vifter å usb tilkobling..

 

Og jeg er enkelt å greit lett lært amatør...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg skjønner at det ikke er like lett på laptoper både pga veldig begrensede bioser, issue med kjøling osv.

 

men er der ikke no programmvare bassert klokking tilgjengelig for laptoper..

 

jeg skjønner at det ikke er like lett på laptoper både pga veldig begrensede bioser, issue med kjøling osv.

 

men er der ikke no programmvare bassert klokking tilgjengelig for laptoper..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...