Gå til innhold

BK: portrett til plakat


dSRL

Anbefalte innlegg

Har tatt en serie med bilder fordi jeg skal lage en plakat i PS for denne frisørlærlingen.

 

Jeg hadde kun tilgang på naturlig lys, så er usikker på om jeg bør ta nye bilder (med reflektor) siden den ene siden av ansiktet er (for?) mørkt.

 

Hva syns dere om komposisjon og fargene i bildet?

 

Vedlegger #2 i s/h også

post-73922-1265316335_thumb.jpg

post-73922-1265316349_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er gjerne en fordel å trekke modellen litt vekk fra bakgrunnen for å gjøre den mer diffus.

 

Ellers er det nok ofte lurt med litt godt rom rundt modellen når du skal lage en plakat. Da har du mer å gå på i forhold til å plassere skrift osv.

 

EDIT: Glemte å si at lyset er bra, det samme gjelder kontakt med modellen, som er viktig når bildet skal brukes til å selge en tjeneste. Du er altså på rett spor.

Endret av fototim
Lenke til kommentar

Bildene ble tatt on location (i frisørsalongen), derfor hadde jeg begrenset adgang på egnet bakgrunn. Fint å høre at dere likte lyset, Men takk for tipset om å få mer avstand til bakgrunnen. Det ville vært finere med diffus bakgrunn - helt klart.

Endret av dSRL
Lenke til kommentar

flott jente, flotte bilder men...

 

bakgrunnen er allerede nevnt, litt mer luft er nevnt...

 

det som "plaget" meg mest er at begge portrettene var markant skarpere på høyre side enn venstre side. hvis det er tilsiktet så synes jeg at effekten ikke er kraftig nok til at det blir spennende, men heller litt irriterende.

 

så her ville jeg enten ha blendet opp eller ned for å forsterke ønsket effekt.

 

gleder meg til å se fortsettelsen.

 

mvh

 

John

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...