Lock-Aze Skrevet 3. februar 2010 Skrevet 3. februar 2010 (endret) Hei, ønsker å la en del admin brukere logge på domeneserveren direkte, problemet mitt er at når de skal logge på, så får jeg feilmeldingen: You cannot log on because the logon method you are using is not allowed on this computer. Dette er snakk om ett par brukere som skal ha mulighet til å resette passord. Serveren er en 2008 standard server Endret 3. februar 2010 av Lock-Aze
espennilsen Skrevet 3. februar 2010 Skrevet 3. februar 2010 Går ut ifra du allerede har skrudd på remote login. Er brukerne lagt inn i "Remote Desktop Users" gruppen på serveren? Husk kun 2 stk kan være pålogget serveren uten terminal services. Disclaimer: Jeg fraråder sterkt og la andre få tilgang til domene kontrolleren på denne måten. Løsningen er Remote Server Administration Tools hvis brukeren kjører Vista/7 eller Adminpak hvis det er XP brukere. Dette bør brukes i kombinasjon med ei runas batch fil da jeg går ut ifra at deres vanlige brukere ikke har tilgang til å resete passord.
Lock-Aze Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Skrevet 3. februar 2010 Skal ikke være remote login, kun lokalt (på selve serveren) fant foresten ut hva problemet var, jeg hadde glemt å gi rettigheter til brukgruppen i domenekontroller objekter. Måtte gi rettigheter for gruppen til å logge seg på lokalt for å resette passord. Vet at jeg kan gi rettigheter til dette via Remote Server Administration Tools, men kunden ønsket å ha det slik, så da får kunden det slik.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå