Gå til innhold

Hjelp til billigsurround


Anbefalte innlegg

Flyttes til hjemmekinoavdelingen

 

Hei

 

Siden pengene ikke strakk til å kjøpe et litt mer avansert nybegynneranlegg skal jeg kjøpe et av den billigste typen. Jeg har sett på litt forskjellig, men hovdesaklig kikket jeg på denne. Et helt simpelt anlegg fra Samsung. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ta sjangsen på denne da jeg kom over noen som skrev at det var bedre å kjøpe Logitech z5500, og at det var bedre lyd i dette. Anlegget skal hovedsakelig kobles til tvet i stua og brukes som hjemmekino/vanlig tvtitting.

 

Da er spørsmålet; Hvilket anlegg burde jeg velge? Hva er det beste valget? Hvordan går det å koble "pc høytalerne"(z5500) til tvet? Noen som har en formening om dette?

 

Takker for svar :) (skriveleif kan forekomme)

Endret av luringS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Siden pengene ikke strakk til å kjøpe et litt mer avansert nybegynneranlegg skal jeg kjøpe et av den billigste typen. Jeg har sett på litt forskjellig, men hovdesaklig kikket jeg på denne. Et helt simpelt anlegg fra Samsung.

 

Jeg har selv et anlegg fra samsung til 3000 kr. 800 W totaleffekt, 5.1 i likhet med det du har funnet fram. Det er ikke å anbefale, anlegget er dårlig.

Legg 7-10 tusen i et anlegg hvis du skal ha til enkel hjemmebruk. Et til under 4k vil ganske sikkert skuffe deg...

Lenke til kommentar
Da er spørsmålet; Hvilket anlegg burde jeg velge? Hva er det beste valget? Hvordan går det å koble "pc høytalerne"(z5500) til tvet? Noen som har en formening om dette?

 

Takker for svar :) (skriveleif kan forekomme)

 

Z-5500 kan kanskje virke som et PC anlegg, men jeg vil heller kalle det et "fattigmanns-Bose". Det er rett og slett umulig å få bedre surroundlyd for pengene om man er på lavbudsjett. Har montert opp både Z-5500 og Bose hos familie, og Bose spiller bedre, men ikke 10 ganger bedre ;)

 

Har selv et fullsize anlegg med receiver, effekttrinn, og kvalitetshøyttalere rund baut, og det spiller kinolyd og musikk i en annen divisjon, men koster også en masse penger. Selv har jeg gjort gode investeringer i bruktmarkedet, og fått kvalitetskomponenter til under 1/3 av nypris i tilnærmet stand som nytt.

 

Hvis hovedfokuset er kino og TV, og ikke musikk, og rommet ikke er kjempestort vil Z-5500 funke. Det spiller ringer rundt billiganlegg fra Samsung.

Det kan kan kobles til feks DVD med optisk eller coax for å få 5.1 DTS/DD lyd. Hvis du har en TV-dekoder kobles den til på samme måte, i motsatt fall kan du ta ut lyden i stereo fra TVen med rød/hvit phonokabel til Z-5500.

 

Anbefales :)

Endret av Junkers
Lenke til kommentar

Takker for svar :)

 

Skal se hva det blir til. Om jeg sparer penger og kjøper et dyrere anlegg, eller om jeg kjøper logitech z5500. Høres ut som det er lurt å ta seg en tur innom HiFi klubben for å titte litt. Skal gjøre det, så kan jeg heller se om jeg vil bruke mer penger på anlegg etter jeg har vært der.

Endret av luringS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...