Gå til innhold

Radeon div spørsmål


Remekboy

Anbefalte innlegg

Halla gutter og jenter.

 

Skal kjøpe meg et nytt grafikkort, har bestandig gått for nvidia sine kort, men nå ser jeg at ATI har ganske bra forsprang, og prisen er hyggelig. Tenkte å kjøpe hd 5850 eller 5870, ser at det er rundt 1000 kr forskjell i pris, er hd 5870 verd 1000 lappen? Spiller for det meste fsx, cod4, gta, dirt, og battlefield company 2 beta. Har fra før en 8800gtx kort, med 700 og noe ram. Cpu begynner også bli utdatert, men skal vente til sommeren med å bytte den ut, det er en intel duo som er oveklokket fra 3,0 mhz, til 3,7 (stabil og fin temp.)Hvilket kort skal jeg gå etter? Hørte også at radeon 5 serien er ganske digger, har en antec five hundred kabinet, har jeg plass til radeon kortet? har også enn 600w strømfors. er det nok det strøm?

 

Takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HD 5850 er nok det beste valget, mener aa ha lest at man b0r ha en ganske saftig CPU for at den ikke skal bli en flaskehals for 5870 kort. Det holder nok til ett 5850 kort, muligens to avhengig av hvor bra kvalitet det er paa din 600W PSU. :)

 

nVidia skal lansere nye kort i Mars/April, saa det kan hende at det vill l0nne seg aa vente en stund til.

Lenke til kommentar
HD 5850 er nok det beste valget, mener aa ha lest at man b0r ha en ganske saftig CPU for at den ikke skal bli en flaskehals for 5870 kort. Det holder nok til ett 5850 kort, muligens to avhengig av hvor bra kvalitet det er paa din 600W PSU. :)

 

nVidia skal lansere nye kort i Mars/April, saa det kan hende at det vill l0nne seg aa vente en stund til.

Er det snakk om dyre hi-end kort de skal lansere? skal ikke bruke mere enn 3000 kr på sk. Har kjøpt bf bc2 så må nesten ha nytt kort før 1 mars, 8800gtx kortet sliter en del med dette spillet:(

Lenke til kommentar

Vel.. nå har jo Nvidia sine "fermi" kort blitt navngitt som GTX480 og GTX470, da tenker jeg meg at 480 blir konkurrenten til 5870, så vil det senere komme billige versjoner (460, 450 osv) som er nedgraderte versjoner av "fermi" kjernen. men så er nvidia kjent for å ha stive priser og siden 480 skal i teorien være litt bedre enn 5870 så blir den nok dyrere (tipper 4000,-). Kan hende at 470 blir en del billige, vi får se. men skal du ha et kort som kjører BC2 fint på release dagen så er 5850 er godt kjøp :thumbup:

Lenke til kommentar
En annen ting med nVidia lanseringer er ikke bare deres kort, men hva lanseringen vil gjøre med prisene på ATI kortene.

Jeg haaper paa en liten pris reduksjon paa 58xx kortene selv naar nVidia kommer tilbake.

Men er ikke sikkert at saa mye vil endre seg da. Men spennende er det definitivt! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...