Gå til innhold

[Løst] Kan HK ta skade av at Skjermkort tar kvelden?


Jerry1

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg hadde ofte trøbbel med at pcen låste seg fulstendig. Dette skjedde nesten daglig, men det hjalp med en restart så gikk det over resten av dagen. Prøvde bytte fra Vista til WIn7 uten at det hjalp. De Siste 2 ukene har ikke dette hendt i det heletatt, det hendte at driveren gikk skeis midt under spillingen, men da var det bare å starte om spillet og man tenkte ikke mer over det.

 

Uansett, igår satt jeg og spillte Mass Effect 2. Plutselig låste spillet seg i loading screen. Jeg alt-tabbet og ctrl-alt-del til jeg kom tilbake til desktop. Plutselig kommer det opp masse streker på skjermen og blåskjerm kommer opp. Maskina restartet seg etter minne dump. Jeg startet spillet igjen, men da skjedde det samme. Denne gangen tok jeg "svenske knappen" før blåskjerm kom opp.

 

Etter dette kom strekene opp under Bios. Noe som betyr at det ikke kan være drivere, men skjermkort eller en del av hovedkortet. Har nesten bekrafta for meg selv at skjerkortet er ødelakt ved å teste kortet på begge PCI-Express plassene med samme resultat.

 

Logisk sett så er det skjermkortet som har takket for seg, men er det mulighet for at det kan være en del av hovedkortet?

 

Skjermkort: Asus GF 9800 GX2

HK: Asus P5E Deluxe

Minne: 4GB (type ??)

Prosessor: i5 E8400 3,0ghz

 

Edit:

La til utstyret.

Endret av Jerry1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NV har rykte på seg for døde GPUer i hopetall.

8800 og seriene før GT200 er kjent for å kvelde etter ca 2 år i de fleste tilfeller.

GT200 serien sliter kraftig med PSOD når de blir eldre og nekter da å funke i 3D Modus.

 

Og er det skade på HK så får du neppe startet i det hele tatt.

Da er det svart skjerm med alle typer deler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...