Gå til innhold

Remote desktop som ikke lægger?


Anbefalte innlegg

Har brukt PCanywhere endel, og er egentlig ganske fornøyd med dette, men det lægger skikkelig. Jeg lurer på om det finnes liknende programmer som viser remote skjermen i realtime uten lægging. Softwaren bør også være forholdsvis sikker, for hvis den er bra, så vil jeg vurdere å bruke den min webserveren min.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her og nå kan jeg komme på to måter å vise serverns skjermbildet hos clienten.

1. Tar bildet av hele skjemen (evt kun vinduet som er aktivert) og sender det

 

2. APIspy som leter etter objekter i vinduene (noe inngranskauen vanskelig) og sender det som data til klienten, som bygger vinduene opp.

 

De fleste remotedesktop programmene bruker metode nummer 1, som krever store linjer som ingen har.

 

lagg fri vil du ikke få det, men det er mulig at de kommersielle programmene har en eller annen instilling som velger om skjermen skal oppdateres når det skjer no.. enn når man bare beveger musa rundt( noe som fører til treeeeig mus)

 

se etter på www.sourceforge.com om du finner noe som passer.

(ps, vet at denne posten ble litt programmeringsretta, men det var like greit med hensyn til forklaring av hvordan laggen oppstår)

Lenke til kommentar

Med den innebyggede ja, Remote Desktop er det ingen lag.

 

Har flere ganger glemt om jeg bruker den lokale, eller den "fjerne" PC'en.

 

Har kun prøvd det på LAN, men tror ikke det skal være noen store forskjeller over internett hvis du bare skrur av skins og bakgrunnsbilder og slikt tull.

Lenke til kommentar

Bruker Radmin og det funker OK. Man kan enkelt velge om man vil overføre filer eller "jobbe på" den fjerne maskin.

 

Radmin er ikke i utganspunktet støttet av XP. Det vil si det funker, men å logge inn og ut mellom forskjellige brukere får jeg ikke til når XP ligger på den andre maskinen (det går helt fint med 2000). Et bra program, men et par ting kunne vært lagt opp enklere. F.eks klippe fra ekstern maskin og lime til intern og omvendt (her må man trykke ctrl+F12 og belge fra menyen for set /get clipboard, dette skulle det vært hurtigtast for). Og litt lag er det nok, men den nye utgaven skal visstnok bli bedre (men det har ikke kommet noen ny på lenge). Scrolling på ekstern skjerm samt det å dra for å endre størrelsen på viduer er ting som ikke fungerer optimalt - man får ikke opp det vanlige dra-symbolet.

 

En versjon av VNC jeg ikke husker navnet på (de påstår at de er bedre) har visstnok en annen måte å vise muspeker, det vil si, de overfører ikke bildet av muspeker, kun koordinatene, så tegnes den lokalt så den beveger seg som normalt.

 

Ellers så finnes det en innebygget terminal-sak i Windows XP men det går ikke helt fram hvordan man skal bruke den.

Lenke til kommentar

Du finner en gratis (så slipper du å gjøre deg til tyv) og bra en her:

http://www.realvnc.com/

 

Er rask og tillater også at du bytter bruker på remote machine. (Logger av/på)

 

Men den kjører ikke noen form for kryptering (så vidt jeg vet) så om noen har tilgang til nettet ditt kan de muligens også fange opp tastetrykkene dine, og evt. se brukernavn/passord. Men dette gjelder de fleste slike program. Om du vil sikre deg mot dette også, så anbefaler jeg deg å bruke f.eks. Linux på serveren din og en eller annen XServer på local machine. (F.eks. CygWin). Da har du nemlig mulighet til å sende alt over ssh, og følgelig mye sikrere.

 

 

Daffy

Lenke til kommentar
Du finner en gratis (så slipper du å gjøre deg til tyv) og bra en her:

http://www.realvnc.com/

 

Er rask og tillater også at du bytter bruker på remote machine. (Logger av/på)

 

Men den kjører ikke noen form for kryptering (så vidt jeg vet) så om noen har tilgang til nettet ditt kan de muligens også fange opp tastetrykkene dine, og evt. se brukernavn/passord. Men dette gjelder de fleste slike program. Om du vil sikre deg mot dette også, så anbefaler jeg deg å bruke f.eks. Linux på serveren din og en eller annen XServer på local machine. (F.eks. CygWin). Da har du nemlig mulighet til å sende alt over ssh, og følgelig mye sikrere.

 

 

Daffy

du kan poste kun et innlegg så slipper du (at folk ler av deg) 3 makne inlegg. remoteadministrator funker som demoverson og, ingen tyv av og teste

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd pcAnywhere, RaAdmin, tightVNC, Netop og Remote Desktop i XP. Og den klart kjappeste var Remote Desktop og så Netop. Remote Desktop er litt begrenset derimot. Hvis du skal kombinere sikkerhet og lite lagg er Netop den beste.

 

Men jeg må legge til at jeg nå bruker tightVNC.. Finns jo både i linux og windows og jeg synes den er kjappere og enklere en RAadmin.

Lenke til kommentar

du kan poste kun et innlegg så slipper du (at folk ler av deg) 3 makne inlegg. remoteadministrator funker som demoverson og, ingen tyv av og teste

 

Tidligere har jeg alltid lurt på hvordan folk klarte å poste dobbelt. Nå vet jeg det. Forum-servere som er latterlig treige med å sende svar-respons pluss en utålmodig bruker er en dårlig kombinasjon. Jeg trykket såklart på esc og forsøkte igjen når det drøyde med svar. Noe som da resulterte i flere postinger. :oops: Som var slettet LENGE før du postet ditt innlegg :wink:

 

Og du har rett, man blir ingen tyv av å bruke test-versjonen så lenge man følger de regler som ligger til grunn for denne test-versjonen. I det man gjør noe som bryter opphavsretten for å få en fullversjon er man tyv. (Som f.eks. å laste ned en serial-key som ikke er din og bruke denne.)

 

 

Daffy

Lenke til kommentar

du kan poste kun et innlegg så slipper du (at folk ler av deg) 3 makne inlegg. remoteadministrator funker som demoverson og, ingen tyv av og teste

 

Tidligere har jeg alltid lurt på hvordan folk klarte å poste dobbelt. Nå vet jeg det. Forum-servere som er latterlig treige med å sende svar-respons pluss en utålmodig bruker er en dårlig kombinasjon. Jeg trykket såklart på esc og forsøkte igjen når det drøyde med svar. Noe som da resulterte i flere postinger. :oops: Som var slettet LENGE før du postet ditt innlegg :)

 

Og du har rett, man blir ingen tyv av å bruke test-versjonen så lenge man følger de regler som ligger til grunn for denne test-versjonen. I det man gjør noe som bryter opphavsretten for å få en fullversjon er man tyv. (Som f.eks. å laste ned en serial-key som ikke er din og bruke denne.)

 

 

Daffy

Det var ikke lang tid fra jeg så det til jeg skrev, tiden som du sier kan nok stemme, jeg skrev innlegg , trykka og, og da tok det en del min :)

Lenke til kommentar
Det var ikke lang tid fra jeg så det til jeg skrev, tiden som du sier kan nok stemme, jeg skrev innlegg , trykka og, og da tok det en del min :)

 

Forumet har vært litt slitsomt å bruke idag, ja :( Var usikker på om det bare gjaldt meg, siden alle andre tydeligvis er tålmodige nok til å unngå dobbel-posting! :yes:

Lenke til kommentar

Tidligere har jeg alltid lurt på hvordan folk klarte å poste dobbelt. Nå vet jeg det. Forum-servere som er latterlig treige med å sende svar-respons pluss en utålmodig bruker er en dårlig kombinasjon. Jeg trykket såklart på esc og forsøkte igjen når det drøyde med svar. Noe som da resulterte i flere postinger. :oops: Som var slettet LENGE før du postet ditt innlegg :wink:

 

 

Daffy

 

Du er ikke den første som har gjort dette, nei. Jeg har etterhvert sett på det som en (noe upålitelig regel) at men når man trykker send, så sendes meldingen selv om ikke siden blir oppdatert. Men når man ikke får bekreftelsen vil alle (ihvertfall til de lærer) instinktivt tolke dette som om meldingen ikke er sendt, og famle etter send-knappen en gang til.

 

 

Dette tjuvegreiene er en annen diskusjon. Men lykke til med å omvende hundretusener av kriminelle over det ganske land...

Lenke til kommentar

Du er ikke den første som har gjort dette, nei. Jeg har etterhvert sett på det som en (noe upålitelig regel) at men når man trykker send, så sendes meldingen selv om ikke siden blir oppdatert.  Men når  man ikke får bekreftelsen vil alle (ihvertfall til de lærer) instinktivt tolke dette som om meldingen ikke er sendt, og famle etter send-knappen en gang til.  

 

Nå har jeg iallefall lært! :) Har man først trykket på "OK", så blir innlegget postet, uansett om man får svar eller ikke!!!

 

Dette tjuvegreiene er en annen diskusjon. Men lykke til med å omvende hundretusener av kriminelle over det ganske land...

 

Sukk... :shrug:

 

Får se det på den positive siden, da: Det er mange studenter på dette forumet her. Studenter har lite penger, og skal en gang ut i arbeidslivet. De programmene som de bruker gratis som student vil de forhåpentligvis kjøpe selv senere, samt få bedriften de jobber i til også gå til innkjøp av den programvaren... Slik at programvareselskapene faktisk tjener på at studenter tar i bruk programmene deres. Siden studentene aldri ville betalt penger for noe lignende uansett har ikke programvareselskapet tapt noen penger på at studenten ikke kjøper produktet. :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...