Gå til innhold

KVM Extender anbefaling


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å bygge om hjemmenettverket mitt og trenger noen råd/anbefalinger.

Nettverket består i dag av 4 PC'er (+ 1 bærbar). Alle koblet sammen i kablet gigabitnett.

Data lagres på en NAS, mens programmer installeres lokalt på hver PC.

 

Da det er svært sjeldent at mer enn en PC er i bruk til en hver tid, så jeg har planer om å kutte ut 3 av PC'ene.

Nå ønsker jeg fortsatt å ha tilgang til PC på de samme stedene i huset, men da ved hjelp av KVM-extendere.

 

Jeg ønsker altså 1 kraftig PC plassert i kottet hvor sikringsboks, kabel-TV inngang, Router, Switch, UPS... er plassert.

Denne PC'en utstyres med en KVM som har muligheter for å sende video/USB/Audio/nettverk på samme kabel.

På de 4 stedene jeg idag har PC'er, plasserer jeg en KVM, tastatur, høytalere og en skjerm.

 

Høyeste oppløsning jeg har på skjermene er 1920x1200, og alle er tilkoblet DVI.

 

Krav til KVM er derfor minimum 1920x1200 oppløsning. Det må være DVI-port.

USB (gjerne flere porter), Audio-tilkobling og RJ45 port med mulighet for tilkobling av nettverkbasert utstyr (bruker oscilloscope med LAN-tilkobling).

 

Jeg jobber til daglig med elektronikk-utvikling, og CAD-software for PCB-design er regelmessig i bruk. Både 2D og 3D design. Hvis jeg bruker KVM-løsningen, vil denne begrense ytelsen på skjermkortet (vil det være bandbredde-begrensning med bruk av CAT5E kabel)?

 

Er det noen som har erfaring med tilsvarende løsning, og har anbefalinger å komme med?

 

Fant dette produktet på Komplett

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=34203...led#ProductTabs

men den har ikke DVI, og oppløsning er maks 1600x1200, så det passer ikke helt til mitt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...