Gå til innhold

Hvilket HD 5970 er best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan ikke se at noen av produsentene har konstruert noen egne kjølere enn standard-kjøleren, samt at ingen er fabrikkoverklokket og forskjellen ligger da kun i klistremerket. ;)

 

Det du sier her er ikke heeeeelt rett :hmm:

 

Alle bruker samme kjøler, men sapphire bruker Vapor teknologien sin for å transportere varme. Dette er altså ikke et komplett Vapor-X som f.eks 5870 har, men kortet har Vapor Chamber heatsink (http://www.overclockersclub.com/reviews/sapphire_radeon_5970/2.htm)

Dette vil holde kortet litt kjøligere enn de andre merkene.

 

Her er forskjellene på innhold:

Asus: Dirt 2 spill (steam), cd mappe i skinn.

HiS: Dirt 2 spill (steam),HiS gamer's tool kit (litt stuff for å rengjøre f.eks.), HIS iClear PCI-E kort (skal visst redusere støyen fra 5970, men er litt skeptisk til det).

MSI: Ikke helt sikker på innholdet i denne.

Powercolor: Dirt 2 (steam)

XFX: Der får du KUN kortet! (men kortet har et kulere klistremerke vil jeg si).

Sapphire: Dirt 2 (steam), Battleforge spill (aktiveres via EA i demoen av spillet), "overclocked edition".. vel ikke akkurat. kortet har 735mhz på core (opp fra 725mhz) og 1010mhz på minne (opp fra 1000mhz)

So.. kortet i seg selv? ingen forskjell. ta det billigste og du vil være fornøyd!

Lenke til kommentar

Sapphire sitt er overklokket direkte fra fabrikken, men om du skal virkelig ha følelsen av at du brukte 4700,- på det som egentlig skal være 5870x2 så anbefaler jeg å overklokke det til 850mhz på kjernen og 1100mhz på minnet (samme frekvensene til 5870, siden 5970 er underklokket 5870). Bare ikke gjør det helt med en gang, akkurat som å kjøpe sko.. de må gå seg til :!:

Lenke til kommentar
Hvilken rolle spiller det egentlig når man ikke får tak i kortene uansett :p

 

Med mindre jeg tar helt feil har de ikke vært å oppdrive på flere måneder, har lyst på ett selv ;(

 

Ô.Ô what!? det visste jeg virkelig ikke. :!: men for å besvare spørsmålet ditt så nytter det ikke å vente til det står "på lager" på komplett eller lignende nettsider. Alt av kort som kommer inn ryker ut igjen med en gang (forhåndsbestillinger). Så skal du ha 5870 eller 5970 er det bare å bestille med en gang. Her er det førstemann til mølla! Bestilte 5970 13. desember og fikk det rundt 15. januar, men var verdt ventetiden! (sto fortsatt ikke "på lager" på komplett, men var reservert ett kort til meg.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...