Gå til innhold

MP3-spiller eller mobiltelefon med Spotify-støtte


Anbefalte innlegg

Allierte!

 

Skal ha meg noe som gir meg mulighet til å kose meg med Spotify mobile. Det stemmer! Opprettet en tråd inne på "Hjelp, jeg skal ha ny möbïltëlefön!" for en stund siden, og fikk svært god hjelp. Den er her, den: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...;#entry15106826

 

På bakgrunn av hva kjernekaren Gjermundsen sier er Omnia HD i ledelse, men jeg er allikevel ikke helt sikker. Derfor ber jeg om hjelp fra dere, audiovisuelts stolte brukerskare!

 

Tusen takk for all hjelp, allierte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Siden du i det hele tatt spør om kvaliteten på medfølgende propper, kommer du aldri i verden til å trenge bedre lydkvalitet enn en iPod touch. For uten om equalizer, noe du ikke har på spotify uansett, så er forskjellen i lydkvalitet mellom de fleste dingser såpass liten at de som faktisk trenger bry seg om det ikke legger merke til at det er med ørepropper engang, fordi det er totalt irrelevant.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva du sier. Jeg har planer om å kjøpe separate ørepropper i samme slengen, men det kan da være like greit å spørre om kvaliteten på de som følger med, i tilfelle de, mot formodning, skulle være gode nok? Skal jeg kaste penger ut av vinduet?

 

Dessuten skal jeg ha noe som støtter Spotify. At lydkvaliteten på musikken som spilles gjennom Spotify ikke er all verden er jeg fullt klar over, men så har jeg ikke akkurat tenkt utelukkende tenkt å holde meg til det programmet. Spotify skal fungere som et alternativ om jeg går lei av musikken som er lagt inn på spilleren.

 

Edit: Jeg har satt av cirka 7000 til dette, hvilket forhåpentligvis skal være nok? Du skal få lov til å få anbefale meg noe, du òg. Bare kjør på, allierte kaptein.

Endret av TheUltimateChilloutFestival2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

POenget her er at om du i det hele tatt tror det finnes inkluderte ørepropper som er "gode nok", har du ikke ører som krever perfekt lydkvalitet. Er ikke negativt ment, er slik selv; jeg tester mp3 spillere for anythingbutipod og har for tiden ca 150-20 stk liggende i en eske. En god del av dem har mye bedre lydkvalitet enn iPhonen jeg bruker til vanlig, MEN: jeg har også hodetelefoner som varierer i lydkvalitet, fra billige propper til 2000-kr klassen. Hodetelefoner til 2000 kr høres bedre ut på eks Sony S540 enn på iPhone 3GS, MEN hodetelefoner til 2000 kr på iPhone høres mye bedre ut enn 400-kr hodetelefoner på Sony S540. Jeg bruker iPhonen til musikk fordi den er enklere å holde styr på og har iTunes innebygd, så da får det heller være at den ikke har best lydkvalitet- forskjellen mellom hodetelefonene jeg bruker ute eller på jobb og de jeg har hjemme er uansett så enormt mye større at om jeg kan leve med det, kan jeg leve med det lille kvalitetstapet jeg får ved å bruke iPhone.

 

Poenget mitt her er at gitt at du ikke trenger equalizer - noe som gjør at du egentlig kan gi opp Spotify-støtte fordi ingenting av mobiltelefoner eller de to mp3 spillerne med spotify støtte som finnes (jeg har begge) har det jeg vil klassifisere som særlig brukbar equalizer uansett - så kan du kompensere for manglende lydkvalitet på iPod touch ved å legge til litt på hodetelefonene. Siden iPod touch er det desidert billigste alternativet du har, burde ikke det være noe problem. iPod touch høres heller ikke så ille ut som folk skal ha det til, det var verre med de eldre modellene.

 

For å summere så det gir mening: iPod touch er så mye billigere enn alternativene dine, gitt at Spotify er et krav, at total lydkvalitet på et hvilket som helst oppsett gitt lik pris alltid vil være høyere fordi du kan legge mer i prisen på hodetelefoner. Har du totalpris 4000, får du en 8GB touch og hodetelefoner til 2400, eller en mobil til 3500 og hodetelefoner til 500. Om mobilen har marginalt bedre lydkvalitet enn ipoden (noe jeg tviler på, de fleste som bruker mobiltelefon som musikkspiller har et ekstremt lite sammenlikningsgrunnlag å uttale seg på), så har 2400-hodetelefonene veldig mye bedre lydkvalitet enn 500-hodetelefonene. Etc

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Jeg tror heller du forveksler manglende krav med kunnskapsløshet. Erfaringene mine med MP3-spillere har vært såpass negative at jeg har gitt beng i å på noe plan følge med på utviklingen, og derfor har hørt på musikken min på andre måter. Synes du det virker helt bak mål at en som ikke har peiling lurer på om en mobil til 6000 også har med habile ørepropper? Når det gjelder bærbare avspillere har jeg rett null grunnlag for å uttale meg på noe som kan minne om et kompetent nivå. Derfor er jeg her. På jakt etter hjelp!

 

The Mars Volta og GY!BE blir en vesentlig svakere opplevelse om jeg hører på musikken gjennom en svak eller middelmådig avspiller. Jeg har hørt disse på Spotify på maskinen, og det blir absolutt ikke det samme som å høre dem i FLAC-kvalitet. All musikken jeg hører på regelmessig skal selvsagt lagres på spilleren, mens Spotify skal tilby meg et alternativ.

 

Ålreit. Sett at jeg har disse 7000, da. Det skal være nok til en iPod Touch (2500 for 32 GB). Da har jeg 4500 igjen, hvilket bør være nok til å kjøpe en veldig bra MP3-spiller (uten Spotify) + ørepropper i tillegg? Det skal gå an? Eller er ikke 4500 nok?

Endret av TheUltimateChilloutFestival2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hvis lydkvalitet er viktigst, for 4500 kr, ville jeg sett på Cowon D2: http://www.vostok.no/catalog/index.php?cPath=77_65

Evt S9 hvis den frister, men med D2 betaler du mindre for god lyd og har mulighet for å legge til opptil 32GB ekstra.

 

Hodeteelfoner kommer litt an på musikksmaken...her er noen forslag, men langt fra alle mulighetene:

http://www.anythingbutipod.com/archives/20...jays-review.php

http://www.anythingbutipod.com/archives/20...-pth-review.php

http://www.anythingbutipod.com/archives/20...hone-review.php

 

 

 

Forøvrig synes jeg det er rart å forvente at medfølgende propper skal være noe, men så er jeg både vant med at de ikke er det. Logisk sett burde man nesten tro at det skulle være noenlunde ja, og det finnes dingser med gode medfølgende propper, men du skal ikke opp i mange hundrelappene før du får noe bedre- og på det nivået spiller ikke lydkvaliteten på spilleren noen rolle.

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...