Gå til innhold

Sigma 17-70mm F2.8-4.5 eller Sigma 17-70mm F2.8-4,0


Anbefalte innlegg

Hei , skal nå kjøpe med ett Nikon D5000 men har lyst på en litt bedre linse enn den som følger med , står mellom 2 fra Sigma begge har samme zoom område men den ene har litt bedre lysåpning og stablisator men koster 1300,-kroner mer enn den uten og 0,5 dårligere i lysåpning på tele , det jeg lurer på er det behov for stablisator på en slik linse er det vært prisen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildestabilisering er nyttig. Nå vet jeg hvordan bildekvaliteten på den nye utgaven er i forhold til den gamle; noe somgjør det vanskeligere. Jeg har hatt den gamle på Canon; og eg var veldig fornøyd med den.

 

Men jeg vil allikevel foreslå et annet objektiv: Nikon's 18-105mm - den har fått god kritikk på flere hold. Trenger du noe lyssterkt, så kan du spe på med en 35mm f/1.8.

Lenke til kommentar
takker for alle innspill , men føler vel ikke helt att jeg har fått svar på det jeg lurte på lyst på en av disse linsene men er det behov på en stabilisator på en 17-70mm ? er det vært 1300,-kroner ekstra

Gitt at alle andre forhold ved et objektiv var like så ville jeg uten tvil valgt en utgave med stabilisering dersom prisforskjellen var kun 1300 kroner, ja jeg ville nok betalt en god del mer enn det også for stabilisering. Selv for 17-70mm så er det veldig behagelig å ha stabilisering og under vanskelige lysforhold så kan det "redde dagen", selv ved såpass korte brennvidder.

 

Husk at selv om du er aldri så god til å "håndholde" så blir du enda et par stopp bedre om objektivet ditt har stabilisering :)

Lenke til kommentar

Stabilisering eller ikke, det hjelper deg uansett bare til å flytte grensa som du før eller siden kommer til, ubønnhørlig.

Nei sier jeg, selv om stabilisering er kjekt nok, så ville jeg heller lagt de 1300 i sparebøssen i påvente av f.eks 35mm f/1.8.

Da ser du i det minste hva du tar bilde av! - satt på spissen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...