Gå til innhold

Jobb som ROV-pilot uten utdanning?


odin7474

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er en mann på 35 som for tiden er arbeidsledig og lurer nå på hvordan mulighetene er for meg for å

få jobb på en plattform eller en båt der man jobber med ROV.

 

Jeg har INGEN utdannelse,men lurer litt på å høre med noen servicebåter som jobber med oppdrettsanlegg og som har ROV,om det er muligheter for å få praksisplass der,slik at jeg kan kompensere for manglende utdanning,og så ta et 5-ukers ROV-kurs...

 

Er dette noe jeg gjør lurt i eller er det vanskelig å få jobb innen ROV for tiden?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig? Du kan vell prøve å bli president.. Er flere ledige jobber i den bransjen..

 

Verdens største subsea rederi DOF Subsea har permitteringen og DeepOcean har det samme.. Verdens største ROV operatør Oceaneering har i Norge full stopp i inntaket av trainees og har hatt det en stund. Acergy har hatt ansettelses-stopp en stund og SS7 har skiftet ut ROV piloter på britisk sokkel med filipinere.

 

I 2010 forsvinner båter utenlands og det ligger allerede ROV båter til kai og i opplag. Bare DOF Subsea aleine har flere båter uten jobb for tiden.

 

Med andre ord, GLEM det... Ikke nubbsjangs i det hele tatt i år. Det ser ut til å være tegn til oppgang i 2011 og 2012, men du er nok litt forseint ute ;)

 

EDIT: Har du bosteds-adresse i Brasil har du vell kanskje en pen sjangs, men utenom det landet er det lite jobber å spore for helt ferske personer.

Endret av Litek89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...