Gå til innhold

Skype, problemer med lyd.


Anbefalte innlegg

Hei, har litt problemer med at mottakeren skal høre meg på skype. Instillingene er riktig og headphonsene er koblet til og jeg har ikke noen problemer med å høre den andre. Men det er sånn at de noen ganger hører meg og noen ganger ikke dvs. en dag kan det fungere helt fint og en annen dag ikke. Hva er grunnen til dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Hvilken distribusjon bruker du, hvilken versjon og er det 64-bit?

 

Om du bruker en relativ ny versjon av de fleste distribusjoner, kan det være at PulseAudio brukes til å kontrollere lyden. Du kan da kjøre kommandoen pavucontrol (Trykk ALT+F2 og skriv deretter pavucontrol) for å sjekke hvor lyd kommer fra og hvor lyd ender opp.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Hvilken distribusjon bruker du, hvilken versjon og er det 64-bit?

 

Om du bruker en relativ ny versjon av de fleste distribusjoner, kan det være at PulseAudio brukes til å kontrollere lyden. Du kan da kjøre kommandoen pavucontrol (Trykk ALT+F2 og skriv deretter pavucontrol) for å sjekke hvor lyd kommer fra og hvor lyd ender opp.

Har akkurat avinstallert skype, tenkte at det var like greit med en msn klient som tillater både video og audio samtaler. Vet du om noen msn klienter som tillater dette og som er kompatibel med linux?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...