Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Enforcer bilalarm på en Audi 80 -94 modell. Problemer.


marjusen

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

I går villet plutselig ikke alarmen skru seg av når jeg trykker på knappen på nøkkelknipet mitt. Det skjer ingenting når jeg trykker. Har prøvd å bytte batteri uten at det hjalp. Dette er en enforcer bilalarm som sikkert er ettermontert.

 

Aner ikke hvor gammel den er, men kan tenke meg den er fra rundt 94 som bilen ble kjøpt.

 

 

Når jeg åpner døra, setter inn nøkkelen og vrir over også trykker jeg på en slik rød knapp som er inni bilen så skrur alarmen seg av og jeg kan starte bilen. Er litt kjedelig å gjøre det hver gang.

 

Noen som kan hjelpe meg med dette?? Er det noe mer dere må vite for å hjelpe så må dere spørre så skal jeg undersøke så godt jeg kan. Som dere ser har jeg ikke så veldig peiling på bil og dette, men håper på hjelp.

 

Vurderer å koble ut hele driten, men da må dem visst legge opp ny ledning ettersom den går på start sperra. Hørte noe om at det er vanlig at det går på releet til bensintilførselen eller noe.

 

Håper på hjelp.

 

PS! Dette haster litt, samboern er høygravid og kan føde når som helst. Så greit å ha dette i orden til vi må haste på sykehuset ei natt snart;) hehe

 

Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hør med de som har levert alarmen, eventuelt med en forhandler av Enforcer.

 

Som siste utvei ta kontakt med NAF / Viking / Falck, disse gutta kan deaktivere hele driten på 2 minutter.

 

 

Har ikke peiling på hvem som solgte denne alarmen. Prøver å google litt også, men finner ingen forhandler her over.

 

Værtfall fått fikset en nødløsning. Klippet over ledningen til den høyttalern som lager ule lyden. Også bare går jeg inn i bilen, vrir over nøkkern og trykker på den røde knappen. Da skrur alarmen seg av uten noe mer hipp happ. hehe

Lenke til kommentar
Hør med de som har levert alarmen, eventuelt med en forhandler av Enforcer.

 

Som siste utvei ta kontakt med NAF / Viking / Falck, disse gutta kan deaktivere hele driten på 2 minutter.

 

 

Har ikke peiling på hvem som solgte denne alarmen. Prøver å google litt også, men finner ingen forhandler her over.

 

Værtfall fått fikset en nødløsning. Klippet over ledningen til den høyttalern som lager ule lyden. Også bare går jeg inn i bilen, vrir over nøkkern og trykker på den røde knappen. Da skrur alarmen seg av uten noe mer hipp happ. hehe

Enforcer var/er en konkurent til Defa alarmer. Har en slik en montert på min Peugeot 205, men den er under noen meter snø så jeg kommer ikke til brukermanualen for alarmen. Men fulgte det med en ekstra sender? prøv evt den. Mener også huske at vis du byttet batteri på senderen så må den synkroniseres med bilen på nytt. Koble ut sirene er en grei løsning imens

Lenke til kommentar
Startsperra er ikke sa avansert på de alarmene, det er bare en ledning fra tenninga som er klippet over, også går den via alarmen til starteren... så denne må da kobles sammen igjen, så er startsperra deaktivert. Koble fra pluss til alarmen også, så er den ute av drift ;)

 

Hvor i landet bor du?

 

Kan bekrefte den posten.

Er ledningen som er klipper over og går via alarmen i dag, koble det vekk på rattstammen, (ved tenningslåsen el.)

så er du back in buisninss :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...