Gå til innhold

(løst). ThomsonST780WL og D-Link Dir 655 oppsett?


Anbefalte innlegg

Hei.

Etter å ha kikket rundt på forskjellige tråder om setup av

Thomson ST 780WL og D-Link Dir 655 er jeg fortsatt ikke blitt klokere.

Vil ha fart mellom pc´r og server og kjappere trådløst!

Hvordan kobles dette sammen å hva må gjøres for at dette ska virke bra?

Har 16000/800 linje fra Telenor

All info mottas med stor takknemlighet!!

Endret av tribal73
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

Etter å ha kikket rundt på forskjellige tråder om setup av

Thomson ST 780WL og D-Link Dir 655 er jeg fortsatt ikke blitt klokere.

Vil ha fart mellom pc´r og server og kjappere trådløst!

Hvordan kobles dette sammen å hva må gjøres for at dette ska virke bra?

Har 16000/800 linje fra Telenor

All info mottas med stor takknemlighet!!

 

Jeg har nøyaktig samme oppsett og har klokket inn hastigheten fra min Server til min Macbook til 73MB/s.

Er du heldig kan du oppnå 11-12 MB/s trådløst men mest sannsynlig vil du ligge rundt 5-8 MB/s avhengig av forholdene vil jeg tro.

Linjen du har fra telenor har ingen som helst påvirking hvilken hastighet du for på ditt interne nettverk, Hastigheten du har fra internett leverandøren nyter du godt av når du laster ned ting fra den store Weben (internett).

Skal du ha god hastighet på ditt interne nettverk er Gigabyte kablet nettverk det første du må skaffe deg, trådløst er uansett ubrukelig om du overfører større filer på nettverket ditt.

Tips,- sett deg inn i Gigabyte nettverk og kable opp hele rukkelet, da blir det fart i sakene.

Lenke til kommentar
Hei.

Etter å ha kikket rundt på forskjellige tråder om setup av

Thomson ST 780WL og D-Link Dir 655 er jeg fortsatt ikke blitt klokere.

Vil ha fart mellom pc´r og server og kjappere trådløst!

Hvordan kobles dette sammen å hva må gjøres for at dette ska virke bra?

Har 16000/800 linje fra Telenor

All info mottas med stor takknemlighet!!

 

Jeg har nøyaktig samme oppsett og har klokket inn hastigheten fra min Server til min Macbook til 73MB/s.

Er du heldig kan du oppnå 11-12 MB/s trådløst men mest sannsynlig vil du ligge rundt 5-8 MB/s avhengig av forholdene vil jeg tro.

Linjen du har fra telenor har ingen som helst påvirking hvilken hastighet du for på ditt interne nettverk, Hastigheten du har fra internett leverandøren nyter du godt av når du laster ned ting fra den store Weben (internett).

Skal du ha god hastighet på ditt interne nettverk er Gigabyte kablet nettverk det første du må skaffe deg, trådløst er uansett ubrukelig om du overfører større filer på nettverket ditt.

Tips,- sett deg inn i Gigabyte nettverk og kable opp hele rukkelet, da blir det fart i sakene.

 

Hei å takk for svar.

Er oppsettet jeg er interessert i.(koblinger å forandringer i router)

Er det noe som må forandres i oppsettet på telenor router??

Gigabyte kablet nettverk er hovedgrunnen til at jeg kjøpte D-link DIR-655 router og D-Link Switch 8P gigabit switch.

Her er det som ska kobles på routeren. Hp Server, 2stk Stasjonære, 3stk Bærbare, Dreambox, Xbox 360, Hp skriver, IP telefon og Iphone.

Endret av tribal73
Lenke til kommentar

Ingen forandringer, som jeg husker.

 

Skru av den trådløse senderen i Speedtouchen og kople D-link ruteren i den ene av portene til ditt modem kople deg med kabel fra pc til din nye D-Link og konfigurer ruteren.

Morsommere blir det nok om du ønsker å kople deg på serveren når du er ute i den store verdenen, skal si jeg sliter for å få kontakt med min FTP server.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...