Gå til innhold

Nok et rop om hjelp - gaming/HD video PC - max 11 000


Anbefalte innlegg

Hei,

har sett på noen tråder her og innser at jeg trenger noen tips. Er 5 år siden jeg, som flere andre her, har bygd en maskin. Håpet er å kjøpe en maskin (ferdigbygd) som holder i noen år (med mulighet for oppgraderinger). Så den bør være noe fremtidsrettet, som man sier.

 

Budsjettet mitt er på mellom 10 000 - 11 000 (uten skjerm).

 

Jeg er såpass fornøyd med min Shuttle SFF boks, at jeg helst vil ha noe lignende, lite kabinett igjen. Om ikke så lite, så helst ganske minimalt (får ikke lov til å ha noe digert beist dessverre.....)

 

Her følger mine "krav", ønsker og mindre viktige ting, som jeg håper noen kan hjelpe meg med å konkretisere:

  • Kunne kjøre nyere (CoD MW2, Warhammer) og eldre spill (FarCry, Crysis). Minimum oppløsning på 1680x1050, ettersom jeg har en Dell 2005FPW - 20" skjerm. Planlegger en 24" skjerm, så det bør også gå bra med spilling i 1920x1080.
  • Spille av/redigere HD-materiale (skal kobles til, og spilles av på min 40" LCD-flatskjerm)
  • SSD disk(er)
  • USB 3.0
  • Være stillegående (står i stua - PC-støy er no-go hos min bedre halvdel)
  • Blu-Ray og HD-lyd er ikke noe krav (har en PS3 koblet til flatskjermen til dette formålet).
  • Windows 7 - 64-bit

Jeg regner med dette betyr at jeg iallfall bør satse på masse minne, høy CPU-kraft og et fett multi-purpose skjermkort (HD og spill)? Men hva? hehe. Om noen er behjelpelige med tips eller handlekurv, så blir både jeg og dama happy!

 

--

Øyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT:

Jeg har lest meg litt opp på dagens SFF kabinetter og innser at jeg må inngå noen kompromisser om jeg vil ha noe slikt. Jeg liker ikke kompromisser, især ikke på SSD-disk kravet mitt og støynivå. Derfor velger jeg heller et større kabinett, a'la Fractal Design Define R2, for å få ned støynivå og utvider plassen til gfx-kort og harddisker. Kanskje det også vil hjelpe noen med å gi meg tips når kabinettet kan være i hvilken som helst størrelse, så lenge det er stillegående...?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...