Gå til innhold

En alternativ innspillingsmetode enn studio..?


Ritazar

Anbefalte innlegg

Hei! :)

 

Lurte bare på, siden jeg og venninna mi har dannet et lite musikkprosjekt som vi mener er bra nok til innspilling, om det finnes rimeligere og enklere alternativ til innspillingsstudio? Vi vil spille inn sangene våre og legge dem på nett, men både innspilling på pc, mp3-spillere og mobil er jo håpløst. Hvordan kan vi ellers gjøre det, og få det til å høres bra ut?

 

Håper noen kan hjelpe meg og svare på dette. På forhånd takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Alt etter hvordan musikk dere vil lage...

 

 

Har dere bra nok Pc/mac ville jeg gått for et bra eksternt lydkort med mic og evt instrument inngang. Last ned software og spill inn. Det å spille inn musikk er vanskligere enn mange tror, det tar tid og kunnskap og få gode opptak, husk det! Les på nett, bruk google!

Lenke til kommentar

Støtter forslaget om å bruke Zoom H4 (eller H2 som er enda billigere).

Det er en lettvint måte å "catche" øyeblikket der og da, og det er lettere å ha fokus på den kreative prosessen.

Ulempen med PC/Mac og lydkort med software er at det er et relativt mye høyere brukergrensesnitt, flere kilder til feil, og det er større behov for å ha teknisk fokus. Dette influere på det den kreative prosessen.

Hvis dere planlegger å gjøre flere ting og høyne kvaliteten på produktene kan det vurderes overgang til PC/mac på et senere tidspunkt.

 

En annen fordel med å bruke disse enkle portable enhetene er at lagringsmediet er en SD-brikke.

Bare å putte brikken inn i laptoppen etter endt opptak, så kan du konvertere den til et passende lydformat og sende den/tilgjengeliggjøre den på en enkel måte. Du kan forresten velge om du vil ta opp som Wav eller Mp3.

 

Ca2

Endret av catosim
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...