Gå til innhold

Trøbbel med skjermkort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel bare en han og en hun plugg på den strømkabelen?, det er bare nødvendig om du slipper opp for harddisk tilkoblinger fra PSU. Dvs du løsner kabelen fra harddisk, plugger den i han kontakten og plugger hun kontakten i harddisken

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, fungerer fortsatt ikke... hva skal jeg gjøre da?

Har satt Brenneren på en egen IDE kabel og DVD'en på samme IDE kabel som harddisken, fordi en kompis av meg har det, men det hjelper heller ikke....

Kan brenner og DVD være på samme IDE kabel? Kan Det at CD'rommene ikke funker ha no me at skjermkortet ikke fungerer?

Skrevet

ADDITIONAL POWER CONNECTION REQUIREMENTS

The Radeon 9500Pro must be connected to the computer? power supply to meet its performance and high-speed memory requirements.

In order to supply the ATI Graphics Accelerator card with the necessary power, we have included the Power Extension Cable.

Use the Power Extension Cable to connect the Radeon 9500Pro to the computer? hard Drive power connector.

1. Remove the power cable from the hard drive.

2. Connect the 4-pin connector of the Power Extension Cable to the Radeon 9500Pro power connector.

3. Connect the Power Extension Cable to the power supply connector.

4. Connect the Power Extension Cable to the Hard Drive connector.

Selv har jeg et Sapphire 9700 Pro og det kortet har samme ekstra strømforsyningskrav. Bare følg denne veiledningen så skal du se at du får gang på kjerra.

Skrevet

Har prøvd d.... hvis det menes at jeg skal koble de to kablene fra skjermkortet til hd og til en psu-kabel...'

Men kan det være hovedkortet det er noe galt med? det er rart i såfall, fordi vifta på hk funker, det lyser i det...

Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre... :shrug:

Skrevet

Jeg vil ikke si dønn sikkert at det er hk, men en kompis hadde lignende problem (ingen signal til skjerm) og da viste det seg at han hadde oversett et gammelt skruefeste når han monterte hk i kabinettet og det skruefestet kortsluttet en krets. Men hk var ikke helt dødt for det. (Selv har jeg klart å knerte onboard lyd, don't ask me how :roll: )

Du bør uansett teste de forskjellige komponentene i en annen pc hvis du ikke kommer på andre ting som kan være feil.

Når det gjelder strøm til sapphire 9500pro har jeg fått oppleve hvor høyt det piper hvis kortet ikke får strøm (det har alarm :yes: ).

Skrevet

Hehe, tror jeg vet svaret.

Satt sammen en 90% lik pc til en kamerat i dag tidlig. Du skulle vel ikke få lange pip som piper i 2-3 sekunder før å så forsvinne i 2 sekunder å begynne pån igjen? Hvertfall det fikk vi. Det viste seg å være rammen som det var noe feil med. Min erfaring med IC7 kortene er at når du sette i rammen så trengs det mer enn rå muskelkraft. Jeg vedder på at jeg hørte hovedkortet knekke når jeg satt i rammen. Ta å press noe helt synnsykt! En annen ting var at for en eller annen merkelig grunn så ville ikke maskinen starte når minnebrikkene var i slot 1 og 3 så jeg måtte sette de i 2 og 4. Da funket alt!

Prøv dette, hvis det ikke funker etter det så er det:

A) Minnefeil

B) Hovedkortet som har tatt kvelden

C) Prosessoren!

Skrevet

For Guds skyld. Går det ikke an å i alle fall sette seg inn litt i hvordan komponentene fungerer da?

Å montere PC er som å bygge lego. Det passer som regel bare ett sted, og det å tenke selv er sterkt undervurdert.

Dersom man ikke har peil, finnes det alltids slike pc-bygger-ting hvor du får maskinen ferdig montert på døra. For ikke å snakke om Elkjip. Da får du i alle fall en veldig fin katt i sekken.

Skrevet

Men har det noe å si om ikke alle han/hun'ene på en kabel ikke er koblet til noen...

Fordi i hver strømkabelting er det 2 hunner og av og til en liten dart..

På en plass bruker jeg bare 1 av hunnene.. har det noe å si?

Skrevet

skyt meg hvis jeg tar feil, men er ikke det 2 tjukke plugger på strømkabelen til ati kortene? En som du kobler til og så en som kan brukes videre (til vifte ol.). Se her på høyre side av bildet. Men men. nok om det. Angående problemet til tråd-starteren så har jeg ikke peiling, men som mange andre har sagt, ville jeg hørt etter pipelyder og slått de opp i manualen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...