Gå til innhold

TAF eller elektro? Mitt store valg...


Rgr00n

Anbefalte innlegg

For dere som kommer til å velge yrkesfaglig, tror jeg TAF er en fantastisk mulighet. Har selv en venninne som byttet til TAF etter skolestart, og tror hun trives ganske godt. For de som er lei av teori, kritt og tavle, så er det sikkert kjempemotiverende å kunne få litt hands-on erfaring.

 

Vet ikke hvordan det er med deg, men har hørt rykter om at mange gleder seg stort til elektro, men begynner å angre som bare pokker enten under eller etter utdannelsen.

 

Ville søkt TAF i Knarvik(elektro), men rådgiveren våres sier at man mister 300 studiepoeng om man søker utenfor hjemfylket sitt, men at man kan søke i det fylket som foreldrene dine bur i, visst dem er separert eller bor fra hverandre

 

Du har vel ingen studiepoeng etter ungdomsskulen? Studiepoeng er et mål for kor omfattande et studie eller fag er. Altså på høgskule nivå. Når du søker i ett annet fylke så vil du stille svakere enn alle andre dersom det er ei vanlig linje. Men linjer som blir rekna som sjeldne, søker du vel på lik linje med alle andre søkere? Og TAF elektro er vel ei sjelden linje?

Eg er ikkje heilt sikker på dette her, men ikkje stol blindt på det rådgiver seier, ofte har de ikkje peiling i det heile tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...