Gå til innhold

[Løst]Gamer under 8000 inkl. Skjer, Tastatur,Mus


Anbefalte innlegg

Hei

 

Der blir det tid på ny PC :w00t:

*Skal bygge selv, har aldri gjort det før men skal vel klare det.

*PCen skal brukes mest til Spill (GTA 4,BF:BC2,GTA 5,CSS noen bil spill) men også til Filmredigering,som HTPC og mye multitasking

*Skal har Skjerm på 22" til 24" og helst fullHD opplysning

*OSet skal jeg kjøpe men blir Familie pakke som Far betale etter på, den er ikke med i budsjette

*mer en 8000 skal jeg ikke bruke men mye mindre blir vel bortkasting

*Jeg har tenkt på LGA1156 føst men er vel litt upassende i forhold til budsjette mit så jeg kann gjerne går for AMD også alt etter var som gir mest og kann gjerne være litt fremtids sikkert

*SSD hadde vært fint men igjen ,passe vel dårlig i budsjette?

*DX11 og USB 3.0 er jo forusatt ,men tror USB 3.0 bli vanskelig enda ?

*500GB HDD ikke mer ikke mindre

* Tastatur og mus kunne gjerne vært logitech sida jeg er mer eller mindre fanboy, men bar ignorer det jeg skal har passe bra spill tastatur og mus, men må har en del makroknapper

*Kabinette kan gjerne være Fancy med masse Lys osv. :dribble:

* også treng jeg en eller annet tråløstkort, USB eller PCI samme for meg ,skal ikke koste så mye er inkl. i budsjette

 

tror det var alt av info :yes:

Endret av Norwayfish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å oppfylle alt det der til kr 8000, var vanskelig, kommer 67 kr over budsjett dersom alle ønsker skal være innfridd, samtidig som det skal være gode deler. Skal du under 8000 kr uten å miste ytelse, ja så må vi kutte på kabinettet, er maks 130 kr å kutte her da. All annen besparelelser vil senke ytelsen noe. Vi har opp til 300 kr vi kan spare på cpu, uten å miste alt for mye cpu kraft. Men amd 720 har fri klokkegenrator og enkel til å klokker til 3,8 ghz, du bør klokke den til omkring 3,2 ghz for maks ytelse sammen med radeon 5850. Ofrer du usb 3.0 og sata 6 kan vi bruke ca 150 kr mindre på hk. Tastaur , ikke mulig med gamertastatur her uten at det går mye utover ytelsen. (tips bursdager, jul osv, er fine dager og ønske seg slikt på)

 

120 mm vifte for montering bak i kabinettet

Nzxt kabinett, med 120mm frontvifte med blå led

550w psu

Dlink trådløst nettverkskort

Amd PHII 720, 2,8 ghz

23,5 skjerm 1920x1080

Gigabyte 770-ta , hk med usb 3.0 og sata6

MX 518 mus

Logitech tastatur

Radeon 5850

4 gb ddr3 ram

Lg DVD brenner

Samsung 500 gb F3

 

kr 8067

 

Edit:Glemt noen deler

Endret av Osse
Lenke til kommentar

nice oppsett. Synes sjølv at ser ut til å for mer ytelese en jeg trodde(men mindre en jeg håpa :whistle: )

er ikke super proff men synes at en 5850 er mer en jeg treng for å si det sånn til selve PCen bli det jo bare 5000 etter å har kjøpt Skjerm,mus,tastatur. Også er jo en GPU ikke en særlig langsvære komponet. Se ikke vitsen i å kjøpe mye mer GPU en man virkelig treng. Har prøvd meg slev litt:

Oppsett

om jeg bytte ut 24" med 22" og ersatte en del er og der kom jeg sikker omtrent på 8000.

en tungvint prisguid lar meg ikke slette ting fra lista, men dere skjønn sikker hva jeg ut på.

 

noen forbedringer: pris/yttelse?

Lenke til kommentar

Greit nok oppsett, men i spill yter det 30-40% dårligere, og det vil være allerede nå en god del spill du blir nøyd til å skru ned grafikk på, dette trenger du ikke med radeon 5850. For å si det slik greit kabinett osv, men det blir nesten som å sette inn en ford fiesta motor i en BMW.

Lenke til kommentar

Hva skjer om jeg streke meg til 9000?

 

Ja min oppsett yter kansjke litt mindre. Men PCen skal oppgraderes med 2-3k i høst og Kabinett,PSU,SKjerm,Tastatur og Mus er jo ting som jeg skal beholde muligens lenge.

 

PS: Ikke kom på ideen at jeg skal da vente til høst. Gamle PCen tar snart kveld tror jeg. :ermm:

Lenke til kommentar

Med kr 9000,- får du like god ytelse i spill, kabinettet og tastaturet du ønsker deg, det vil ikke være nødvendig med oppgradering til høsten, men sansyligvis greier vi da å bygge inn mulighet for enkel oppgradering til Crossfire, men det vil ikke være spill på lang tid som radeon 5850 ikke kan drive med meget god grafikk på en skjerm.

 

Det du enderer på oppsettet jeg satte opp blir da i rekkefølge til budsjettet sprekker

 

1 - Tastaturet du vil ha

2 - Kabinettet du vil ha

3 - Hovedkort til - gigabytet 790x-ta med usb 3.0 og sata6, ønsker du å spare litt kan du ofre støtte for usb 3.0 og sata6, og ta et av di rimeligere 790x chipset hovedkort.

4 - Chieftech 650w psu, sjekk at den er crossfire/sli klar, denne trenger du minimum for å ha strøm nok til en senere oppdatering til crossfire av radeon 5850.

5 . cpu - Oppgraders til phenomII - 965>955>945, dette for å ha cpu kraft nok til å drive crossfire av radeon 5850.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Du skal ha enten 2 eller 4 rambrikker, 3 vil redusere minnebåndbredden. Nå er oppsettet ditt meget godt oppsatt, slik at det er vanskelig, for å ikke si umulig uten å ofre noe.

 

Ofrer du usb 3.0 og sata6

 

så skulle dette demo kortet fra komplett gjøre susen., men her mangler io shiled, kabler og slikt.

 

hmm

 

Du må rett og slett finne ut hva du kan ofre, du har mest å hente på kabinett og tastatur, alt annet du har satt opp er meget bra og alt bidrar til god ytelse.

Lenke til kommentar

ups, glemte minne^^

Oppsett

 

siste skjekk før bestilling.Inkl. frakt bewege meg ganske nert grensen, så jeg skal være sikker og ikke kjøpe en feil minnebrikke eller lingnete.

 

Windows familiepacken: har funnet en, men er veldig usikkert om det er det jeg er ute etter, blir litt forvirre av det betengelsan(målet er og installere Windows på 3 PCer) men det står "PC 1" der og "pakke3" :hmm:

Microsoft Windows 7 Home Premium - Lisens og medier - 1 PC - OEM - DVD - 64-bit - Norsk (en pakke 3 )

 

 

unskyld det dårlige norsken min, er ikke helt på toppen med en del ord enda. :hm:

Endret av Norwayfish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...