Gå til innhold

Hvorfor så stor prisforskjell mellom 266MHz og 333MHz 2600XP


Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å oppgradere systemet mitt fra nåværende 1800XP til 2600 XP, som er max på mitt MSI K7T266Pro2A HK.

 

Ser på prisguiden her at 266 MHz versjonen av prosessoren (som jeg trenger da HK kjører på 266 MHZ FSB) er dobbelt så dyr som 333 MHz versjonen (ca 900 mot ca 1800).

 

Lurte derfor på hvorfor denne store prisforskjellen?

 

Er det fordi det er laget et lite volum av "den gamle" 266 MHz CPU'en, eller er det andre årsaker?

 

Kris

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe. Prisforskjellen er så pass stor fordi du har sammenlignet MP2600 og XP2600. MP prosessoren er beregnet/ kan settes i et system med flere prosessorer, det finnes det ikke støtte for i XP serien ( tidligere versjoner av XP prosessoren var identisk til MP prosessoren, men amd endret på dette når forbrukere ble oppmerksom på at de kunne få et flerprosessors system til halve prisen ). Jeg tror du er bedre tjent med å kjøpe nytt hovedkort, da du egentlig betaler for en funksjon/ mulighet du nok aldri kommer til å bruke ved å invistere i en MP prosessor...

Lenke til kommentar
Hehe. Prisforskjellen er så pass stor fordi du har sammenlignet MP2600 og XP2600. MP prosessoren er beregnet/ kan settes i et system med flere prosessorer, det finnes det ikke støtte for i XP serien ( tidligere versjoner av XP prosessoren var identisk til MP prosessoren, men amd endret på dette når forbrukere ble oppmerksom på at de kunne få et flerprosessors system til halve prisen ). Jeg tror du er bedre tjent med å kjøpe nytt hovedkort, da du egentlig betaler for en funksjon/ mulighet du nok aldri kommer til å bruke ved å invistere i en MP prosessor...

 

Jeg tror du tar feil! Det er riktig det at xp2600+ prosessoren med 266mhz er mye dyrere enn xp2600+ med 333mhz fsb..

Lenke til kommentar
Er jo nesten ingen andre websjapper som har denne jo...

Blir jeg altså nødt til å bestille fra Danmark...? :)

 

Ja, oooog? Det ække så gæli som det høres ut som. Varene blir sendt til deg fra en plass i Oslo, så du trenger ikke tenke på dyr porto eller toll og sånn skit. Ingen praktisk forskjell å handle fra ITButikken enn fra f.eks PSData eller Komplett. Hvis prisene er bra, og de har tinga du har lyst på ... så hvorfor ikke liksom?

Lenke til kommentar

Mysil2:

Syntes det var rart at den med 233 fbs var dobbelt så dyr som den med 333, litt dyrere ville hadde jeg forventet at den var men... Sjekket derfor prisguiden, og da var det kun to prosessorer med 2600 rating... XP og MP versjonen. MP versjonen kostet omtrent 1800 kr, dobbelt så mye som XP versjonen, og siden MP kjører på 266 buss så... jaja :-?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...