Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Diskuter alt om scooteren Peugeot Speedfight 2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Å trimme en moped er faktisk i seg selv ulovlig, uansett hva den brukes til.

Les i denne tråden hvis du ikke tror meg:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1099183

Og trimme blir jo noe helt annet.

tuning vil si at man pimper opp eller styler...

hvis scooteren/mopeden går over 60 kmt så telles dette for trim og da vil man få et forelegg på 4200 - 4700 begin_of_the_skype_highlighting              4200 - 4700      end_of_the_skype_highlighting husker ikke helt.

Lenke til kommentar

hvis scooteren/mopeden går over 60 kmt så telles dette for trim og da vil man få et forelegg på 4200 - 4700 begin_of_the_skype_highlighting              4200 - 4700      end_of_the_skype_highlighting husker ikke helt.

inlegget ditt er blitt litt herpa ser det ut til men uansett.

tuning på "motor" språket er engelsk for trimming.

å pimpe eller style er ikke tuning.

hvor fort mopeden kan gå er regulert av alderen på mopeden. det er vel enten 45, 50 eller 60Km/t

det vil og telle som trim vis du øker motorvolumet over 50cm3

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Hvordan skifter man tenningslås på en speedfight 2 ? Noen som har en "guide" på dette?

du kan bestille en ny tenningslås og det du må gjøre er å demontere fronten å skru av den gamle og plugge ut ledningene og montere på den nye og plugge i ledningene og så tror jeg det skal være i boks. tror du også må av med benskjolde også. kan også hvere vannskelig og montere av tenningslåsen men man ser det når man har demontert frondkåpene.

beklager for sen besvarelse.

håper det årner seg.

legger ved et bilde av tenningslåsen.

post-208703-1279926393,7712_thumb.jpg

Lenke til kommentar

inlegget ditt er blitt litt herpa ser det ut til men uansett.

tuning på "motor" språket er engelsk for trimming.

å pimpe eller style er ikke tuning.

hvor fort mopeden kan gå er regulert av alderen på mopeden. det er vel enten 45, 50 eller 60Km/t

det vil og telle som trim vis du øker motorvolumet over 50cm3

jaja men gidder ikke diskutere dette xD

hvis du mener tråden her ikke følger norsk lov så får du heller annmelde det.

Lenke til kommentar

takk for det

men tenkte på at denne tråden kunne bli brukt til og diskutere scooter og ikke diskutere om tuning er lovlig og ikke ;)

for all del bare å diskutere scooter, det jeg prøver å si her er at moped er sterkt et sterkt regulert fremkomstmiddel og dette forumet følger norsk lov kan uheldig ordvalg starte en diskusjon som bryter med retningslinjer og norsk lov og tråden blir stengt.

Lenke til kommentar

for all del bare å diskutere scooter, det jeg prøver å si her er at moped er sterkt et sterkt regulert fremkomstmiddel og dette forumet følger norsk lov kan uheldig ordvalg starte en diskusjon som bryter med retningslinjer og norsk lov og tråden blir stengt.

joda men det er da ikke ulovlig snakke om trim ol.. så lenge det ikke brukes på norsk veg

haha, teksten min er noe herpa som du sier

Lenke til kommentar

joda men det er da ikke ulovlig snakke om trim ol.. så lenge det ikke brukes på norsk veg

haha, teksten min er noe herpa som du sier

jo trim av moped i norge er ulovlig, det er uvesentlig om det er på ofentlig vei eller privat området

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...