Gå til innhold

Multiplier over 12.5x


Anbefalte innlegg

Ja, jeg vet det er diskutert før, men klarer ikke å finne en god link til dette:

 

Grunnet dårlig PC2700 minne har jeg liten sjans til å overklokke min Barton XP2500+ noe særlig med fsb'en. Inntil jeg får råd til PC3200 eller PC3500, kunne jeg tenkt meg å overklokke noe mer via multiplieren.

 

nForce2-hovedkortet lar meg bruke 12.5x166=xp2800+, men går jeg på 13x eller 13.5x, så halveres bare multiplieren. Jeg mener å ha lest at det er mulig å "fikse" dette?

 

Kommentarer, anbefalinger, evt. linker mottas med takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som du kan se på linken her så må broen i L3 være åpen for at MP 13-22 skal være aktivert.

 

Dette er den ikke på XP2500. Du må fysisk kutte denne selv, eller skaffe deg et Abit kort (de bruker 5 bits tabeller for MP, og kan dermed lese/justere alle mulige MP uten noen tweaking...)

 

 

blackburn

Lenke til kommentar

Uff. Etter nøye studering av guidene og bildene ser det ut som mine klønete hender lett kan ødelegge cpu'en, noe som ikke er gøy, selv om det bare er snakk om en cpu til kr 815,-.

 

Asus har ikke noen "uoffisiell" bios til sitt ASUS A7N8X Deluxe v.1 hovedkort som kan fikse denne hacken?

Lenke til kommentar
Som du kan se på linken her så må broen i L3 være åpen for at MP 13-22 skal være aktivert.

 

Dette er den ikke på XP2500. Du må fysisk kutte denne selv, eller skaffe deg et Abit kort (de bruker 5 bits tabeller for MP, og kan dermed lese/justere alle mulige MP uten noen tweaking...)

 

Har samme problem jeg også. Men linken var nede når jeg skulle sjekke denne.. er det noen som har en kopi av guiden?? eller vet om et annet sted den er??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...