Gå til innhold

Asus Eee PC 1201N til Norge/Skandinavia?


Hazno

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så ... Hvordan får jeg fjerna den irriterende saken midt på på topp med massevis av unødvendige ekstraprogrammer? :p

 

Du kan stoppe den fra system tray, den ligger der. Ved høyreklikking på ikonet kan du også fortelle programmet at det ikke skal starte ved oppstart.

Lenke til kommentar

Så ... Hvordan får jeg fjerna den irriterende saken midt på på topp med massevis av unødvendige ekstraprogrammer? :p

 

Du kan stoppe den fra system tray, den ligger der. Ved høyreklikking på ikonet kan du også fortelle programmet at det ikke skal starte ved oppstart.

 

Eller klikk på ''Kjør/ Run'' - skriv: msconfig - og fjerne den fra oppstart.

Lenke til kommentar

Hadde vært lettere om jeg visste hva den het. :p

 

Oh well, jeg har problemer med nettverket.

Det trådløse vel og merke.

På skolen faller jeg kronisk ut, og på andre trådløse nett, får jeg kobla meg på, men det står bare "Ingen Internett-tilgang". Jeg har prøvd mange forskjellige nå, og antar at det er PC-en, og ikke alle nettene det er noe galt med. Har heller ikke installert noe ekstra eller tukla med innstillingene etter at jeg fikk maskinen. Driveren ser ut til å være det nyeste også.

Lenke til kommentar

Hadde vært lettere om jeg visste hva den het. :p

 

Oh well, jeg har problemer med nettverket.

Det trådløse vel og merke.

På skolen faller jeg kronisk ut, og på andre trådløse nett, får jeg kobla meg på, men det står bare "Ingen Internett-tilgang". Jeg har prøvd mange forskjellige nå, og antar at det er PC-en, og ikke alle nettene det er noe galt med. Har heller ikke installert noe ekstra eller tukla med innstillingene etter at jeg fikk maskinen. Driveren ser ut til å være det nyeste også.

 

Har du oppdatert BIOS til nyeste 0325? Gå til Asus update og oppdater den der. Du kan også ta en titt på forumet til Asus for 1201N.

Endret av oiqbal
Lenke til kommentar

Er det noen andre enn meg som har lagt inn Ubuntu 10.04 på maskina?

Har fått lagt inn xbmc og vlc for spilling av 720p/1080p...

 

Hakker noe j.. ved 1080p... noen andre som har "problemer" ved avspilling av 1080p .

 

Har ikke fått oppgradert til 4GB ram enda, kjører kun på 2GB ram...

 

Jeg kjører begge deler. Som nevnt tidligere er hardwareakselerasjon veien å gå (viktig å utnytte ION GPU'en), men du må legge til et par ekstra "Software Sources". Sjekk ut:

- https://edge.launchpad.net/~nvidia-vdpau/+archive/ppa

- https://edge.launchpad.net/~nvidia-vdpau/+archive/cutting-edge-multimedia

Den første pakken inneholder VDPAU, som kan benyttes av XBMC og MPlayer. Tror det skal være nok å kjøre "sudo apt-get install libvdpau", samt aktivere VDPAU i XBMC/MPlayer. Den andre inneholder bl.a. ny versjon av VLC som kan benytte seg av VA-API. Denne kan også brukes av MPlayer. Bare følg beskrivelsen øverst på siden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hatt min 1201n i et par dager nå. Det må ligge utrolig mye drit på den. Går som sirup. Har fjernet 7-8 programmer, men fortsatt er den fryktelig treg. Tar ca 15 sek å åpne Opera, 15 sek å åpne "mine dokumenter".. Er det noen programmer som ligger å lurer i bakgrunnen jeg ikke ser. Er ikke så god på å se hvilke prosesser som ikke skal være i oppgavebehandligen.

 

Noen som kan hjelpe?

 

Edit: Har lagt inn AVG, og fjernet et virusprogram som var med: "micro et eller annet" (security?)

Endret av jaymz
Lenke til kommentar

Hvordan er denne maskinen egentlig ser jo videoer på youtube og den virker kjempe god. Men så sier folk at det er problemer med nettverk, at den er treg og lignende. Er dette bare småting som ordner seg etter hvert eller er lette og fikse?

Lenke til kommentar

Da har jeg fått henta 1201N-en min og har fått installert ekstra RAM og nettopp fått starta den opp.

Gleder meg til å ta den i bruk! :D

 

 

Hvor mye er det å hente på å installere ekstra ram? Synes maskinen er vel treg stock. Vil 4 gb hjelpe?

Lenke til kommentar

Vel, nå har jeg ikke testa den uten ekstra RAM, men den er rask nok for min del. Får starta og kjørt alskens spill og programmer jeg er interessert i å kjøre også.

Det neste jeg skal teste, er Autodesk Maya og se om jeg kan leke med 3D på den. ^^

 

 

Den har noen irriterende småting ved seg da. TouchPaden min kobler seg stadig vekk ut, og det kommer noen svært irriterende plingelyder. Til og med om jeg har satt lyden på mute. Uten at jeg helt fatter hvordan det går for seg.

Lenke til kommentar

Vel, nå har jeg ikke testa den uten ekstra RAM, men den er rask nok for min del. Får starta og kjørt alskens spill og programmer jeg er interessert i å kjøre også.

Det neste jeg skal teste, er Autodesk Maya og se om jeg kan leke med 3D på den. ^^

 

 

Den har noen irriterende småting ved seg da. TouchPaden min kobler seg stadig vekk ut, og det kommer noen svært irriterende plingelyder. Til og med om jeg har satt lyden på mute. Uten at jeg helt fatter hvordan det går for seg.

veldig treg

 

Jeg opplever også plingelyden i maskinen. Opplever ikke at paden faller ut, men maskinen fryser, og er veldig treg.

Lenke til kommentar

Vel, nå har jeg ikke testa den uten ekstra RAM, men den er rask nok for min del. Får starta og kjørt alskens spill og programmer jeg er interessert i å kjøre også.

Det neste jeg skal teste, er Autodesk Maya og se om jeg kan leke med 3D på den. ^^

 

 

Den har noen irriterende småting ved seg da. TouchPaden min kobler seg stadig vekk ut, og det kommer noen svært irriterende plingelyder. Til og med om jeg har satt lyden på mute. Uten at jeg helt fatter hvordan det går for seg.

veldig treg

 

Jeg opplever også plingelyden i maskinen. Opplever ikke at paden faller ut, men maskinen fryser, og er veldig treg.

Reklamasjon.

 

Jeg har ikke opplevd noen av disse tingene dere nevner. Nettverket faller ikke ut. Utforsker åpner seg på et par sekunder. Touchpaden virker som den skal. Osv osv.

Lenke til kommentar

Flere merkelige ting skjer. Var tilfeldigvis i oppgavebehandleren, og så at antall ram var 758mb. Gikk inn i bios, der stod det 2048. Gikk tilbake til oppgavebehandling, og da var det 1750 på tilgjengelig (+ ca300 til noe annet).

 

Nå er maskinen mye raskere....

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...