Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Sjekking av noen tysksetninger


Anbefalte innlegg

Hei, vil gjerne få respons på noen setninger om en presentasjon på tysk, om min bestefar.

 

Læreren sier at vi ikke skal skrive det vi ikke har lært enda, så alt er i presens, og det er sikkert noe kasusfeil.

 

Mein Opa Nils

 

* Lieblingsessen

o Er findet Torte schmackhaft; und zu Mittagessen isst er gern ein wenig Lammkotelett.

* Beruf

o Er ist einen Lehrer, aber ist für alt jetzt.

* Hobby

o Er schnitzt gern, und hat eine große Holzwerkstatt. Gleich Emil von Lønneberget, macht er viele Holzfiguren. Aber er bewirkt es vor Zeitvertreib.

* Wohnort

o Sein Haus ist in ******. Es ist ein groß blaues Bauwerk, und ist auch expandiert. Es ist eine ruhige Stelle.

* Reisen

o Jetzt reist er viel. Opa und Oma fahren oft zu südlich Kante.

* Seine Familie

o Er hat eine große Familie. Er hat fünf Söhne und Töchter, als haben zwanzig Kinder selbst. Es ist viele an der nächsten Familie.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har du en "perfekt" tysk presentasjon. Men det er kanskje ikke så bra om du endrer alle feilene fordi læreren skal bemerke at det var ikke du som har gjørt det alene ;-)

 

Mein Opa Nils

 

* Lieblingsessen

o Er findet Torte schmackhaft; und zum Mittagessen isst er gern ein wenig Lammkotelett.

* Beruf

o Er ist einen Lehrer, aber ist dafür jetzt zu alt.

* Hobby

o Er schnitzt gern (uten komma hvis da kommer et "und" etterpå) und hat eine große Holzwerkstatt. Wie Emil von Lønneberget (på tysk heter han "Michel aus Lönneberga") macht er viele Holzfiguren. Aber er macht/tut es als Zeitvertreib.

* Wohnort

o Sein Haus ist in ******. Es ist ein großes blaues Bauwerk und ist auch expandiert ("ausgebaut" eller "erweitert" lyder bedre). Es ist eine ruhige Stelle.

* Reisen

o Jetzt reist er viel. Opa und Oma fahren oft zur südlichen Kante.

* Seine Familie

o Er hat eine große Familie. Er hat fünf Söhne und Töchter, die selbst zwanzig Kinder haben. Es ist viele an der nächsten Familie. (Den siste setningen forstår jeg ikke helt. Kan du skrive den en gang på norsk?)

Lenke til kommentar

Tusen takk for hjelpen, har implementert det meste bortsett fra noe om kasus som jeg ikke har lært om. I den siste setningen prøvde jeg å si noe sånt som "Det er/han har mange i nærmeste familie".

 

Takk for rettingen, blir framføring i morgen :) Må bare øve på uttalen først.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...