Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tilbakevendende packet loss


Anbefalte innlegg

Redigerer hele første posten min siden jeg har funnet litt ut av ting og den gamle bare ville ledet til forvirring.

 

Jeg opplever packet loss på nettverket jeg er på noe som gjør at spilling og bruk av ting som ventrilo blir umulig, latency/ping blir alt for høy.

 

Når jeg får slått av og på modemet så blir problemet løst, men kommer tilbake igjen rimelig raskt. Dette er et stort problem for meg da jeg ikke har adgang til modemet da det står i huseieren min sin del av huset.

 

Modemet er et: Zyxel P-2602HWT-F3

 

Problemet ligger ikke på min pc så vidt jeg kan forstå siden samboeren opplever det samme problemet samtidig som meg.

I posten under følger en traceroute jeg har kjørt til wow serveren jeg spiller på, alltid med det samme problemet. På andre hopp(først ut av modemet) så får jeg * som blizzard sier indikerer et packet loss og er roten til hele problemet mitt.

 

Jeg tenkte at dette må være problem med linja fra telenor, men da forstår jeg ikke hvorfor problemet lar seg midlertidig løse ved og slå av modemet.

 

Hadde det samme problemet rett etter nyttår, men da forbedret ting seg av seg selv uten at jeg kom så her langt i feilsøkingen.

 

Hadde satt veldig pris på om noen kunne hjulpet meg med løsningen :)

Endret av Hollowsoul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har kjørt tracert etter anbefalning av blizzard, her er resultatet:

 

 

Sporer rute til host-103.wow-europe.com [80.239.179.103]

 

over maksimalt 30 hopp:

 

 

 

1 2 ms 1 ms 1 ms 10.0.0.138

 

2 * 13 ms 12 ms ti0019a380-l1.ti.telenor.net [88.90.142.0]

 

3 26 ms 30 ms 61 ms ti0019d320-ge1-1-0-10.ti.telenor.net [146.172.95.97]

 

4 37 ms 75 ms 47 ms ti0006c300-ge1-2-0.ti.telenor.net [146.172.99.221]

 

5 36 ms 33 ms 43 ms ti0002c310-as0-0.ti.telenor.net [146.172.98.130]

 

6 39 ms 35 ms 57 ms ti3002c310-ae8-0.ti.telenor.net [146.172.98.57]

 

7 43 ms 32 ms 59 ms ti3002b300-ae0-0.ti.telenor.net [146.172.105.78]

 

8 50 ms 30 ms 39 ms kbn-glos-i1-link.telia.net [213.248.73.177]

 

9 35 ms 70 ms 51 ms kbn-b2-link.telia.net [80.91.254.194]

 

10 52 ms 48 ms 36 ms kbn-bb2-link.telia.net [80.91.253.244]

 

11 51 ms 61 ms 68 ms hbg-bb2-link.telia.net [80.91.254.2]

 

12 66 ms 89 ms 69 ms prs-b1-link.telia.net [80.91.250.249]

 

13 77 ms 78 ms 68 ms prs-tc-i1-link-telia.net [80.91.250.30]

 

14 * 80-239-174-106.customer.teliacarrier.com [80.239.174.106] rapporter: M†lnettverket kan ikke n†s.

 

 

 

S›king fullf›rt.

 

 

Alt ser flott ut bortsett fra første første nr 2 hvor jeg får en *.

Blizzard sier:

 

Asterisks (*) indicate that your computer did not receive a response from the computer you are trying to contact at all, which can keep you from connecting to our servers all together, or cause you to be disconnected abruptly.

 

Så er det første hopp ut til telenor som går galt da?

Lenke til kommentar

Det virker som om det er et problem på linja de, og ikke noen som bruker nettverket ja. Har samme problemet i leiligheten hos oss også, og ingen fysisk tilgang til ruter for å resette den når dette oppstår.

 

Såvidt jeg har forstått er det ikke noe vi kunne gjøre noe med, var bare leverandøren som til tider har problemer.

 

Ikke at det hjelper deg veldig mye tho :)

Lenke til kommentar

Tja er vel mulig problemet ligger hos telenor, men det er litt rart at det skal vare over så mange dager.

 

Så nå føler jeg meg i hvertfall hjelpesløs, om det er telenor så er det fint lite jeg kan gjøre. Utsiktene for å få huseieren til å ringe kundeservice fordi jeg ikke kan spille er også heller dårlige. Får si jeg har problemer med å snakke med familie over skype eller noe :p

Lenke til kommentar

Når jeg endelig fikk kommet meg inn til modemet og slått det av i noen minutter så var problemet løst. Det enkle er ofte det beste, bare jeg hadde hatt muligheten til å gjøre det før allt det andre slitet med feilsøking :)

 

Hadde som trace routen viser packet loss på andre hopp, det er nå fikset.

Lenke til kommentar

Vel det har vist seg å ikke være en permanent løsning, det fortsetter å komme tilbake :(

Forsvinner når jeg får slått den av og på, men etter noen timer får jeg packet loss til jeg får slått den av igjen. Siden jeg ikke har mye tilgang til ruteren/modemet er dette veldig slitsomt.

Endret av Hollowsoul
Lenke til kommentar

Hadde det bare vært min ruter.

 

Tviler også på oppdatering driveren til nettverkskortet vil hjelpe når det er flere maskiner som har problemet.

 

Jeg bare fatter ikke hva det er som gjør at det packet losset kommer tilbake.

Endret av Hollowsoul
Lenke til kommentar
Har vel egentlig prøvd alle kanalene nå uten noen forandring.

 

Men siden problemet ikke ligger mellom min pc og ruteren, har det egentlig så mye å si?

 

Signalet mitt er forresten så bra som det kan bli.

Bytte av kanal har mest med forstyrrelse av signaler å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...