Gå til innhold

valg av hunde rase?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Allergivennlig

Gira i skogen

Rolig hjemme

Jakthund

 

Det er ganske mange krav.

http://www.kammeret.no/portal/

Dette forumet har iallefall peiling på jakthunder, så får du lete etter rett type for deg av de valg du får.

 

Labrador er en god mellomting, den er rolig i hjemmet, gira på jakt/skog /rett type jakt /fugler ol. og den har en kort pels.

 

Du må komme med mye mer info om noen skal kunne anbefale en rase.

Ikke bare om type jakt, men hvordan du bor, hvor allergisk hun er, samt hvor mye tid du har til for eks tur hver eneste dag /aktivitetsnivået til rasen osv.

Lenke til kommentar

Ga ikke så veldig mye informasjon å gå på der, så er jo litt vanskelig å komme med raser. Har selv labrador av utstillingstype, finnes også jaktlinje som er noe mer aktiv. Labrador er uansett en brukshund og krever en god del, både mosjon og mental stimulanse. Min elsker å ligge i sofaen og slappe av hjemme og tåler fint rolige dager, men man må ikke tro at labradoren er en hund som trives med å gå på jakt en gang i året og så leve med en 15 minutters daglig tur resten av året. De liker å være en del av familien, bli tatt med på aktiviteter, kose osv, så er en veldig fin familiehund bare man er beredt på å gi tilstrekkelig mosjon og hodetrim. Tror jeg har lest at labradorer er den mest populære jakthunden i Danmark, så er ikke tvil om at de egner seg som jakthunder forresten.

Selvom den har kort pels røyter labradorer noe helt forferdelig og pelsen borer seg inn i alt som er. Finner igjen labradorhår over alt, inni skap og skuffer, tastatur, hyller, kjøleskap, ja som nevnt, over alt i huset. Men er uansett verdens fineste hunder da :new_woot: , kanskje litt partisk :innocent:

Lenke til kommentar
Allergivennlig

Gira i skogen

Rolig hjemme

Jakthund

 

Det er ganske mange krav.

http://www.kammeret.no/portal/

Dette forumet har iallefall peiling på jakthunder, så får du lete etter rett type for deg av de valg du får.

 

Labrador er en god mellomting, den er rolig i hjemmet, gira på jakt/skog /rett type jakt /fugler ol. og den har en kort pels.

 

Du må komme med mye mer info om noen skal kunne anbefale en rase.

Ikke bare om type jakt, men hvordan du bor, hvor allergisk hun er, samt hvor mye tid du har til for eks tur hver eneste dag /aktivitetsnivået til rasen osv.

 

ja det er mange krav men jeg trenger bare litt alergivenlig og frilufthund

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ville ikke gått for noe annet enn de som sees på å være mest allergivennlige, som f. eks Bichon Frisè eller forskjellige puddelvarianter.

 

Det beste er egentlig om dere kan ha en på lån i f. eks en uke og se om moren din reagerer på den. Kjedelig å kjøpe seg noe og så håpe at det fungerer, uten å vite ;)

Lenke til kommentar

har en bichon firse ;)

 

Har selv alergi, som var grunnen til at vi landet på det...

 

Må si at selv om den er liten er det urolig mye enegi i den ;) sykelet en tur på over 10 km med den i sommer, med sol og alt., og når vi kom inn igjen var den i hundre og løpte 5 runder rundt i stua og hoppa opp i sofaen osv.

 

men er selvfølgelig ikke en drahund på ski, og snø klabber veldig i pelsen ;=)

Lenke til kommentar
Ga ikke så veldig mye informasjon å gå på der, så er jo litt vanskelig å komme med raser. Har selv labrador av utstillingstype, finnes også jaktlinje som er noe mer aktiv. Labrador er uansett en brukshund og krever en god del, både mosjon og mental stimulanse. Min elsker å ligge i sofaen og slappe av hjemme og tåler fint rolige dager, men man må ikke tro at labradoren er en hund som trives med å gå på jakt en gang i året og så leve med en 15 minutters daglig tur resten av året. De liker å være en del av familien, bli tatt med på aktiviteter, kose osv, så er en veldig fin familiehund bare man er beredt på å gi tilstrekkelig mosjon og hodetrim. Tror jeg har lest at labradorer er den mest populære jakthunden i Danmark, så er ikke tvil om at de egner seg som jakthunder forresten.

Selvom den har kort pels røyter labradorer noe helt forferdelig og pelsen borer seg inn i alt som er. Finner igjen labradorhår over alt, inni skap og skuffer, tastatur, hyller, kjøleskap, ja som nevnt, over alt i huset. Men er uansett verdens fineste hunder da :new_woot: , kanskje litt partisk :innocent:

 

 

hva farge labrador har du?

 

eg har hvit, vanvittigt med hvite år i huset;D

 

fantastisk hund,.

Ble vant med huset etter dag to. lærer vanvitigt fort. å er vanvitigt lydig. ikkje den beste vakt hunden. meir en som vil vise tyvene rundt.

 

AAnbefaler labrador;D

Lenke til kommentar
Ville ikke gått for noe annet enn de som sees på å være mest allergivennlige, som f. eks Bichon Frisè eller forskjellige puddelvarianter.

 

Det beste er egentlig om dere kan ha en på lån i f. eks en uke og se om moren din reagerer på den. Kjedelig å kjøpe seg noe og så håpe at det fungerer, uten å vite ;)

 

 

Portugisisk vannhund er best av alt. den merker du ikkje noe av.

 

dattera til obama har allergi. obama kjøpte hund til dem. og det ble portugisisk vannhund....

Lenke til kommentar

Jeg ville ha anbefalt Portugisisk vannhund eller Puddel. Selv har jeg en puddel. De er noen herlige hunder, spesielt siden man ikke MÅ stelle de med sånn rar sveis. :p De er blant hunderasene som lærer raskest, de mister ikke hår (jeg har allergi og har aldri reagert på hunden vår) og de er hunder som holder seg lenge i form. Hunden vår runder 10år nå, men er fortsatt leken og liker å gå på tur. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...