Gå til innhold

Oppgradering av Dell Inspirion 531


aylward

Anbefalte innlegg

Hei. Trenger litt hjelp til oppgradering av Dell Inspirion 531.

 

Har følgende pc:

 

AMD™ Athlon™ 64 X2 dual-core-prosessor 5600+

 

2GB DUAL CHANNEL DDR2 RAM(2X1024)667MHZ

 

VIDEO CARD 256MB NVIDIA GEFORCE 8600GT

 

HARD DRIVE 320GB SERIAL ATA NON RAID (7200 rpm)

 

Vista Home Premium

 

Har tenkt til å kjøpe dette Grafikkort og 2 av dette minne

 

Så står det litt om ekspansasjon, hentet fra Dell. Skjønner ikke et bær av det

 

 

Busstype

PCI 2.3

PCI Express 1.0A

SATA 1.0 og 2.0

USB 2.0

 

Busshastighet PCI: 133 MB/s

PCI Express: x1-spor toveis hastighet – 500 MB/s

x16-spor toveis hastighet – 8 GB/s

SATA: 1,5 Gbps og 3,0 Gbps

USB: 480 Mbps høy hastighet, 12 Mbps full hastighet,

1,2 Mbps lav hastighet

 

 

PCI

kontakter to

kontaktstørrelse 124 pinner

kontaktdatabredde 32-bits

(maksimum)

 

PCI Express

kontakt én x1

kontaktstørrelse 36 pinner

kontaktdatabredde

(maksimum) 1 PCI Express-lane

 

PCI Express kontakt én x16

kontaktstørrelse 164 pinner

kontaktdatabredde

(maksimum) 16 PCI Express-lane

 

 

Hadde satt kjempe stor pris på litt hjelp. Føler at jeg er helt på bærtur :roll: Passer alt sammen? Har forresten 300 watt PSU.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

300w psu holder nok desverre ikke til å forsyne skjermkortet du har valgt, men siden Dell faktisk har valgt en ATX standard til psuen din, kan du oppgrader til hvilken som helst vanlig psu som en Chieftec Super Series 650W PSU

 

på skjerkort siden ville jeg anbefalt deg å se på Ati HD 5770, dette kortet yter ca likt som GTX 260, og har støtte for DirectX 11, noe gtx 260 ikke har.

 

ramen du har valgt brude passe helt fint.

Lenke til kommentar
300w psu holder nok desverre ikke til å forsyne skjermkortet du har valgt, men siden Dell faktisk har valgt en ATX standard til psuen din, kan du oppgrader til hvilken som helst vanlig psu som en Chieftec Super Series 650W PSU

 

på skjerkort siden ville jeg anbefalt deg å se på Ati HD 5770, dette kortet yter ca likt som GTX 260, og har støtte for DirectX 11, noe gtx 260 ikke har.

 

ramen du har valgt brude passe helt fint.

 

Så det du sier at jeg må kjøpe ny strømforsyning? Er det ikke noe annet grafikkkort som ikke trenger mer strøm enn det jeg har nå, og som er på høyde med Ati HD 5770/GTX 260?

Lenke til kommentar
300w psu holder nok desverre ikke til å forsyne skjermkortet du har valgt, men siden Dell faktisk har valgt en ATX standard til psuen din, kan du oppgrader til hvilken som helst vanlig psu som en Chieftec Super Series 650W PSU

 

på skjerkort siden ville jeg anbefalt deg å se på Ati HD 5770, dette kortet yter ca likt som GTX 260, og har støtte for DirectX 11, noe gtx 260 ikke har.

 

ramen du har valgt brude passe helt fint.

 

Så det du sier at jeg må kjøpe ny strømforsyning? Er det ikke noe annet grafikkkort som ikke trenger mer strøm enn det jeg har nå, og som er på høyde med Ati HD 5770/GTX 260?

 

Minimum, psu anbefalt for en pc som skal kjøre både pc delene og et grafikkort ati hd5770/ GTX 260 er 450w og er altid greit og har litt å gå på, om du synes den psuen jeg valgte var litt dyr kan, du se på en 500w fra Chieftec, denne får også jobben gjort.

 

Om du skal ha et skjermkort som skal kunne drives på 300w psu er vel et Ati HD 4670 å gå for, men dette yter ikke like bra som HD 5770/ gtx 260, men har en relativt grei ytelse, hva er det du skal bruke pcen til egntlig?

Lenke til kommentar
300w psu holder nok desverre ikke til å forsyne skjermkortet du har valgt, men siden Dell faktisk har valgt en ATX standard til psuen din, kan du oppgrader til hvilken som helst vanlig psu som en Chieftec Super Series 650W PSU

 

på skjerkort siden ville jeg anbefalt deg å se på Ati HD 5770, dette kortet yter ca likt som GTX 260, og har støtte for DirectX 11, noe gtx 260 ikke har.

 

ramen du har valgt brude passe helt fint.

 

Så det du sier at jeg må kjøpe ny strømforsyning? Er det ikke noe annet grafikkkort som ikke trenger mer strøm enn det jeg har nå, og som er på høyde med Ati HD 5770/GTX 260?

 

Minimum, psu anbefalt for en pc som skal kjøre både pc delene og et grafikkort ati hd5770/ GTX 260 er 450w og er altid greit og har litt å gå på, om du synes den psuen jeg valgte var litt dyr kan, du se på en 500w fra Chieftec, denne får også jobben gjort.

 

Om du skal ha et skjermkort som skal kunne drives på 300w psu er vel et Ati HD 4670 å gå for, men dette yter ikke like bra som HD 5770/ gtx 260, men har en relativt grei ytelse, hva er det du skal bruke pcen til egntlig?

 

 

Har tenkt til å begynne å game litt igjen, CS, Gears of War 2, Mass Effect 2 m.m.

Lenke til kommentar
CS kan ditt gammle grafikkort dra glatt, når det kommer til GOW2 og ME2 har jeg ingen anelse, for ingen av disse spillene har blir lansert til pcen ennå?

 

Systemkravene til ME2 har hvertfall kommet ut Systemkrav

 

Flere sier at jeg vil ha en fps mellom 25-40. Snakket med en igår som sa at man bør ha 60 fps for at spill gå glatt for seg. Vil gjerne ha en pc som kan kjøre de største og aller nyeste spillene de neste 2-3 årene. Har egentlig bare 2000 kr til rådighet når det gjelder oppgradering og hvis det skal dekke til ny strømforsyning, minne og grafikkort så kan det bli litt sårt :(

Lenke til kommentar
CS kan ditt gammle grafikkort dra glatt, når det kommer til GOW2 og ME2 har jeg ingen anelse, for ingen av disse spillene har blir lansert til pcen ennå?

 

Systemkravene til ME2 har hvertfall kommet ut Systemkrav

 

Flere sier at jeg vil ha en fps mellom 25-40. Snakket med en igår som sa at man bør ha 60 fps for at spill gå glatt for seg. Vil gjerne ha en pc som kan kjøre de største og aller nyeste spillene de neste 2-3 årene. Har egentlig bare 2000 kr til rådighet når det gjelder oppgradering og hvis det skal dekke til ny strømforsyning, minne og grafikkort så kan det bli litt sårt :(

 

 

Noen andre som har forslag til grafikkort, minne og ny strøforsyning (500watt +++) til maks 2000 kr

Lenke til kommentar
CS kan ditt gammle grafikkort dra glatt, når det kommer til GOW2 og ME2 har jeg ingen anelse, for ingen av disse spillene har blir lansert til pcen ennå?

 

Systemkravene til ME2 har hvertfall kommet ut Systemkrav

 

Flere sier at jeg vil ha en fps mellom 25-40. Snakket med en igår som sa at man bør ha 60 fps for at spill gå glatt for seg. Vil gjerne ha en pc som kan kjøre de største og aller nyeste spillene de neste 2-3 årene. Har egentlig bare 2000 kr til rådighet når det gjelder oppgradering og hvis det skal dekke til ny strømforsyning, minne og grafikkort så kan det bli litt sårt :(

 

 

Noen andre som har forslag til grafikkort, minne og ny strøforsyning (500watt +++) til maks 2000 kr

 

denne pakka burde vel holde til under 2000 :

 

Ati HD 5770

 

Chieftec 500w psu ikke på lager før 19, men det er jo ikke lange tiden.

 

Kingston 2x1gb rambrikker

 

total 1857,- + 100-150 kr i frakt.

Lenke til kommentar
CS kan ditt gammle grafikkort dra glatt, når det kommer til GOW2 og ME2 har jeg ingen anelse, for ingen av disse spillene har blir lansert til pcen ennå?

 

Systemkravene til ME2 har hvertfall kommet ut Systemkrav

 

Flere sier at jeg vil ha en fps mellom 25-40. Snakket med en igår som sa at man bør ha 60 fps for at spill gå glatt for seg. Vil gjerne ha en pc som kan kjøre de største og aller nyeste spillene de neste 2-3 årene. Har egentlig bare 2000 kr til rådighet når det gjelder oppgradering og hvis det skal dekke til ny strømforsyning, minne og grafikkort så kan det bli litt sårt :(

 

 

Noen andre som har forslag til grafikkort, minne og ny strøforsyning (500watt +++) til maks 2000 kr

 

denne pakka burde vel holde til under 2000 :

 

Ati HD 5770

 

Chieftec 500w psu ikke på lager før 19, men det er jo ikke lange tiden.

 

Kingston 2x1gb rambrikker

 

total 1857,- + 100-150 kr i frakt.

 

 

Tusen takk for all hjelp du har gitt. Blir nok kjøp av disse komponentene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...