Gå til innhold

Erfaringe med kamerabag Ortlieb ?


Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som har erfaring med ortlieb sine kamera bager?

Skal på en måneds lang kombinert padle og fot tur i sommer og trenger en som er "vanntett" og en som gjør kamerat lett tilgjengelig.

Kamerasekk er utelukket da jeg ved fot turene skal ha stor tursekk på ryggen.

Har sett litt på Ortlieb aqua zoom som er en snutebag, men spørsmålet er om jeg får plass til en canon eos 500D med påmontert 18-55 og battery grip?

Alternaltive blir vell en ortlieb aqua cam.

Eventuelt vanntett bag av annet merke?

 

Takknemlig for alle tilbakemeldinger! :)

 

MVH Sindre

Endret av Jota
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Hei

Er det noen som har erfaring med ortlieb sine kamera bager?

Skal på en måneds lang kombinert padle og fot tur i sommer og trenger en som er "vanntett" og en som gjør kamerat lett tilgjengelig.

Kamerasekk er utelukket da jeg ved fot turene skal ha stor tursekk på ryggen.

Har sett litt på Ortlieb aqua zoom som er en snutebag, men spørsmålet er om jeg får plass til en canon eos 500D med påmontert 18-55 og battery grip?

Alternaltive blir vell en ortlieb aqua cam.

Eventuelt vanntett bag av annet merke?

 

Takknemlig for alle tilbakemeldinger! :)

 

MVH Sindre

Jeg brukte en Ortlieb Aqua Zoom da jeg var på en 14-dagers padletur i sommer. Fikk fint plass til en EOS 7D m/17-55mm påmontert selv uten å snu solblenderen. og enda var det litt plass. Ekstra batterier mm pakket jeg i vanntett pose i tursekken.

 

Bagen fungerte helt utmerket den og er 100% vanntett. Eneste lille problemet var at åpningen etter hvert ble noe "treg/tung" å få opp, lukkemekanismen er en slags "vanntett glidelås" eller "solid zip-lock" om du vil. Det fulgte med noe silikonbasert smøring man kunne påføre men den lå selvsagt hjemme. Dette var litt problematisk når kameraveska skulle åpnes fort og fingrene var våte og kalde.

 

Alt i alt så er jeg veldig fornøyd med denne veska og har ingen problemer med å anbefale den til andre.

 

Jeg må dog tillegge at jeg etter hvert ble relativt avslappet i forhold til å få litt vann på kameraet. Det ble etter hvert en god del vannskvetter og kameraet var i en periode ganske så gjennombløtt. Nå er vel jo EOS 7D værtettet men objektivet jeg brukte er ikke det men det gikk helt fint allikevel.

Lenke til kommentar

Eneste lille problemet var at åpningen etter hvert ble noe "treg/tung" å få opp, lukkemekanismen er en slags "vanntett glidelås" eller "solid zip-lock" om du vil. Det fulgte med noe silikonbasert smøring man kunne påføre men den lå selvsagt hjemme. Dette var litt problematisk når kameraveska skulle åpnes fort og fingrene var våte og kalde.

 

 

Det samme oppleves med glidelåsen i tørr-dykkedrakter som har denne type glidelås,det er salt-avleiring som lager problemer.

 

Har man ikke silikonsmøring kan det kjøpes der dykkerutstyr selges eller en tilsvarende silikonstift hos en velassortert bilrekvisita butikk.

Og hvis bagen ikke skal brukes på lang tid er det greit og bruke talkum på glidelåsen så den ikke tørker ut.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...