Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Begjært avregistrert?(ikke vist til kontroll)


Anbefalte innlegg

Hei

 

 

 

Jeg skulle ha Eu-kontroll den 30.11.09, og visste ikke før forrige uke at bilen skulle til Eu-kontroll

Så jeg bestilte time med en gang og fikk time den 15.01.2010 hos NAF

 

Bilen ble Eu-Godkjent igår men, når jeg sjekker inne på Staten vegvesen så står det at

 

Begjært avregistrert? 08.01.2010 (ikke vist til kontroll)

 

 

Må jeg vente et par dager , før de får melding om at bilen er godkjent ?

Kan jeg kjøre bilen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ha med deg kontrollseddelen i bilen, så går nok det bra. Som du sier, så tar det nok noen dager før Vegvesenets register blir oppdatert. Teoretisk sett kan skiltene bli klippet mens bilen står parkert (og du ikke får sjansen til å vise frem kontrollseddelen), men om du har rett farge på oblatene er det særdeles lite sannsynlig. Den store avskiltingsrunden er på høsten, etter at nye oblater er sendt ut til de som har forsikring, årsavgift og EU-kontroll i orden; men om du hadde kontrolldato i november, så fikk du nye oblater i fjor sommer, med samme farge som alle oss andre, dvs gule.

Lenke til kommentar

Mener å huske at oppdatering mot Statens Vegvesen skjer et par ganger i uka, så jeg vil anbefale deg å enten reise innom en trafikkstasjon med godkjenningslappen, evt be verkstedet fakse godkjenning til en trafikkstasjon slik at de kan fjerne begjæringen. Greit nok å ha med seg kontrollseddelen, men hva om politiet/SVV kommer over bilen parkert og sjekker bilen opp og tar skiltene når du ikke er der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...