Gå til innhold

Hva skjer når man henter hund


Anbefalte innlegg

Endelig har vi fått en bekreftelse på når jeg og min forlovede skal hente vår første felles hund. På søndag kl 11 blir jeg ""mamma" til en golden rettriver valp. Gleden er stor og jeg sitter her med litt spm inne i hode mitt.

 

 

 

Når man hetner valp hos oppdretter. Hva pleier å skje. hvordan skilles egentlig en valp fra morra si. hva annet en å skrive under på papirer pleier å skje? Hvordan var henting av din valp? vil gjerne høre ...er kanskje rart spm..men jeg er nysgjerrig

 

 

 

Gleeeeder meg :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi hadde vært hos oppdretter før, så vi kjente hverandre litt fra før. Satt og pratet litt og så fikk vi den lille klumpen i armen. Fikk med en bamse som hadde ligget i valpekassen, slik at det skulle være litt kjente lukter. Hun tuslet rundt litt ute og tisset før vi satte oss inn i bilen og hun lå på fanget på veien hjem. Å, er en herlig følelse å komme hjem med en valp, er litt misunnelig nå! Min labrador har blitt 2 år, tiden går så utrolig fort. Når dere kommer hjem med valpen er det viktig at den får ta ting i sitt tempo, man må ikke mase på den. La den bli kjent med omgivelsene i fred. Er jo litt stress den første tiden, men de slår seg ganske fort til ro. Ligg gjerne sammen med valpen den første tiden, husk på at den har blitt revet vekk fra sine omgivelser. Vår lå i sengen fra hun kom til oss, og har blitt værende en sengehund etter vårt valg. Vær forberedt på noen tisseturer og tørking i løpet av natten! Hvis du ikke allerede har gjort det, spar opp alle aviser!

 

Kos dere masse med den nye valpen, og ikke glem å ta masse bilder!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vi hadde vært hos oppdretter før, så vi kjente hverandre litt fra før. Satt og pratet litt og så fikk vi den lille klumpen i armen. Fikk med en bamse som hadde ligget i valpekassen, slik at det skulle være litt kjente lukter. Hun tuslet rundt litt ute og tisset før vi satte oss inn i bilen og hun lå på fanget på veien hjem. Å, er en herlig følelse å komme hjem med en valp, er litt misunnelig nå! Min labrador har blitt 2 år, tiden går så utrolig fort. Når dere kommer hjem med valpen er det viktig at den får ta ting i sitt tempo, man må ikke mase på den. La den bli kjent med omgivelsene i fred. Er jo litt stress den første tiden, men de slår seg ganske fort til ro. Ligg gjerne sammen med valpen den første tiden, husk på at den har blitt revet vekk fra sine omgivelser. Vår lå i sengen fra hun kom til oss, og har blitt værende en sengehund etter vårt valg. Vær forberedt på noen tisseturer og tørking i løpet av natten! Hvis du ikke allerede har gjort det, spar opp alle aviser!

 

Kos dere masse med den nye valpen, og ikke glem å ta masse bilder!

 

 

vi var ca 3 ganger å så på valpen ført vi henta den.

når vi henta den.

'var det å skrive under.

fekk en bamse frå valpe kassa.

så la vi valpen i en lita eske med plastikk pose i.

 

Så satt jeg på sida eska i bilen når vi kjørte hjem;D

 

første natta lå hun på sida i ei eske mved senga.

andre natta lå hu ute i hundegarden/ huset.

Har hatt henne inne når grade stokken vipper under 5-10mius osv.

Lenke til kommentar

Vi kjørte noen timer til oppdretter og vi var der en god stund utover dagen. Kjempekoselig folk og vi satt lenge og pratet, drakk kaffe og koste med hundene. Gikk gjennom kontrakten og skrev under.

 

Valpen var valgt ut på forhånd og da vi dro hjem fikk vi med teppe (fra valpekassa) og fôr. Hun var 9 uker da vi hentet henne. På hjemturen så lå hun i fanget mitt, samboer kjørte. Hadde tisselaken og pledd i fanget. Hun kastet opp ett par ganger, utover det gikk turen kjempefint.

 

Henting av valp nr 2 har omtrent samme historie som da vi hentet første valpen. (Han var 7 mnd.) :D

Endret av Mirann
Lenke til kommentar
Vi kjørte noen timer til oppdretter og vi var der en god stund utover dagen. Kjempekoselig folk og vi satt lenge og pratet, drakk kaffe og koste med hundene. Gikk gjennom kontrakten og skrev under.

 

Valpen var valgt ut på forhånd og da vi dro hjem fikk vi med teppe (fra valpekassa) og fôr. Hun var 9 uker da vi hentet henne. På hjemturen så lå hun i fanget mitt, samboer kjørte. Hadde tisselaken og pledd i fanget. Hun kastet opp ett par ganger, utover det gikk turen kjempefint.

 

Henting av valp nr 2 har omtrent samme historie som da vi hentet første valpen. (Han var 7 mnd.) :D

 

 

hva slags hunder er det da?

 

dere har hentet?

Lenke til kommentar

Signere kontrakt

Få med valpemat og teppe med mammalukt

 

Og så er det vanlig at man tar en prat med oppdretter, gjerne mens man koser med valpen sin.

 

Sist jeg hentet valp var i stockholm og jeg tok fly. Da møtte oppdretter meg med valpen på flyplassen, og vi tok signeringen og overrekkelsen der :) Valpen oppførte seg eksemplarisk under begge flyturene hjem igjen , og på flyplassen mens vi ventet på flyet som skulle ta oss fra gardermoen og hjem.

Endret av Sookie
Lenke til kommentar

Når jeg hentet min første valp som "mamma" istedenfor "søster" gikk vi inn der valpene var, og jeg valgte en etter litt spørsmål om det burde være hannhund eller tispe (som jeg har vært vandt til siden jeg var liten) og om den burde være dominant eller underdanig ol. Så tok vi med oss valpen inn i stuen og satt og pratet litt før jeg signerte kontrakten. Etter det ville oppdretteren gjerne være med meg hjem slik at hun fikk se hva slags miljø valpen skulle vokse opp i:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...