Gå til innhold

Ny gaming PC for framtiden:)


Anbefalte innlegg

Da konfirmeres jeg snart, regner med det blir litt penger. Som den nerden jeg er skal jeg bruke en del av pengene på ny PC, vil at den skal holde i noen år framover. Skal ikke bruke mer enn 10 000 kr, kan strekke meg til 10 500, men ikke mere.

 

Vet ikke noe mye om pc deler, men prøvde å sette sammen noe, vet fremdeles ikke om de passer.

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...81-2AD4C1697FFD

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...E1-B9FDE11B4869

 

Passer delene? Hvilken er best? Vil pc'ene holde lenge framover, og takle spill som COD:MW2, BFC2 etc? Føl dere fri til å sette sammen deler selv:)

 

Edit: Programvaren på den andre linken ble feil, skal være samme som den første linken, så blir ca 10 500

Endret av akselme
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da konfirmeres jeg snart, regner med det blir litt penger. Som den nerden jeg er skal jeg bruke en del av pengene på ny PC, vil at den skal holde i noen år framover. Skal ikke bruke mer enn 10 000 kr, kan strekke meg til 10 500, men ikke mere.

 

Vet ikke noe mye om pc deler, men prøvde å sette sammen noe, vet fremdeles ikke om de passer.

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...81-2AD4C1697FFD

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...E1-B9FDE11B4869

 

Passer delene? Hvilken er best? Vil pc'ene holde lenge framover, og takle spill som COD:MW2, BFC2 etc? Føl dere fri til å sette sammen deler selv:)

 

Edit: Programvaren på den andre linken ble feil, skal være samme som den første linken, så blir ca 10 500

 

 

Du skal kjøpe PC for konfirmasjonspengene? I Mai? :) Da burde du ikke stresset deg med å sette opp en PC nå, mye kan forandre seg på 5 mnd ! ;)

Lenke til kommentar
ATI kortene er vel de beste for tiden.. så ville vel ikke kjøpt nvidia!

 

Dette er ikke nødvendigvis sant om noen måneder. Virker som att Nvidia henger litt etter akkurat nå fordi dem heller satser mer på å dominere med deres neste serie. Men så er det også slik att man ikke klarer hoppet selv om man satser, her får vi bare vente å se.

 

Selv gikk jeg for Nvidia fordi pc'en min fordi den ikke direkte er en spill pc, men litt mer en alt-mulig rig med Intel chipset.

 

Når det gjelder att pc'en skal være "for fremtiden" så er nok det beste å ha oppgraderingsmuligheter enn å investere i high end komponenter for den beste mulige ytelsen nå med det samme. Finn plass i budsjettet til ett hovedkort som støtter crossfireX slik att du kan legge til ett skjermkort til når den tid kommer.

 

Det samme gjelder for så vidt rammen også. Hold deg like godt til 4gb med 1600hz, like gjerne kingston valueR/corsair valueS eller andre billigtyper dersom du ikke skal overklokke minnet.

Med bare en dual ram får du 2 ledige plasser til å kunne sette inn ett dual ram sett til i fremtiden når du får mer for pengene enn du gjør i dag. (bare sørg for att du ikke kjøper ddr4 om det har komt ut da)

 

gå for AMD PhenomII, her får du mye spillprocessor for pengene. Men velg fra toppen av serien, ettersom att denne vil du ikke kunne oppgradere uten å måtte byttest ut.

 

Når det gjelder skjemkort vil jeg tro att du får mest ut av ett 5850, men det er for så vidt her på dette temaet det er mest spredte meninger. Skjermkort varierer mer i pris enn andre komponenter fra topp til botnen av serien enn noen andre komponenter.

Om du er veldig hardware entusiast og vil ha det beste, så kan du gå for det dersom du får plass i budsjettet av billigre og mindre ram og ved å kutte ut windows7, den får du "kjøp" ganske billig andre steder, så kan du selvsagt gå for ett 5870.

 

Prisforskjellenen på desse to korta er for så vidt så stor att du heller bør vurdere å gå til innkjøp av en ny skjerm dersom du ikke har en full HD skjerm i 16:9 format, noe har mye mer å si for bildeopplevelsen enn ett litt bedre skjermkort.

 

Forstår ikke hvorfor du har satt opp forskjellige kabinetter på dei forskjellige oppsettene. Jeg anbefaler for så vidt heller det CM Storm Scout, men dette er selvsagt smak og behag.

Lenke til kommentar

Her er et oppsett med rom for OS og skjerm vist du trenger det. :thumbup:

 

Skjermkortet du satt opp (gtx 285) er utrolig overpriset og blir knust av ati for tiden.

 

i oppsettet jeg satt opp er det plass til mange oppgraderinger i fremtiden.

 

Nvidia kommer snart med nytt skjermkort (personlig trur jeg dette vil bli enda et overpriset skjermkort fra Nvidia men kommer til å yte ganske bra :hmm: )

 

velg et kabinett du mener er kult. :yes:

 

amd gir litt mer for pengene enn intel i gaming.

 

å kjøpe en bra skjerm vist du ikke har det kan være en god ide.

 

amd hk med plass til sli er vanskelig å finne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...