Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Hovedkortet som klikker?


Anbefalte innlegg

Jeg har en pc som er ca 2 år gammel.

 

Hovedkortet mitt er et Asus Striker Extreme, jeg lurer på om det er det som har klikket helt.

 

Når jeg starter pcen skal det komme ET pip, det har det gjort hele tiden, en stund sluttet det å komme, skjermen fikk ikke kontakt og ingenting funket. Jeg reset'a BIOS'en ved å ta ut bateriet og vente i 10 sek og putte det på plass, da funket pcen igjen.

 

Nå har den sluttet helt å få kontakt med skjermen, jeg prøvde å resete BIOS'en igjen, men det funket ikke.

 

Når jeg starter pcen slår alle viftene seg på som vanlig og jeg hører at hardisken går rundt, men det kommer ingen pip, skjermen får ikke kontakt (altså den går i Stand-By modus). Etter ca 1 min kommer det et langt pip og 3 korte pip, men ingenting skjer, jeg ventet litt til og det kom et nytt langt pip og 3 korte.

 

Noen som har noen anelse om hva som kan være galt med pcen?

Endret av Orbitron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har en pc som er ca 2 år gammel.

 

Hovedkortet mitt er et Asus Striker Extreme, jeg lurer på om det er det som har klikket helt.

 

Når jeg starter pcen skal det komme ET pip, det har det gjort hele tiden, en stund sluttet det å komme, skjermen fikk ikke kontakt og ingenting funket. Jeg reset'a BIOS'en ved å ta ut bateriet og vente i 10 sek og putte det på plass, da funket pcen igjen.

 

Nå har den sluttet helt å få kontakt med skjermen, jeg prøvde å resete BIOS'en igjen, men det funket ikke.

 

Når jeg starter pcen slår alle viftene seg på som vanlig og jeg hører at hardisken går rundt, men det kommer ingen pip, skjermen får ikke kontakt (altså den går i Stand-By modus). Etter ca 1 min kommer det et langt pip og 3 korte pip, men ingenting skjer, jeg ventet litt til og det kom et nytt langt pip og 3 korte.

 

Noen som har noen anelse om hva som kan være galt med pcen?

Prøv å resett bios igjen, men vent da i et minutt, 60 sec.

Om du løfter av en jumper nært batteriet, så er vel det lettere?

 

Hvis det da ikke nytter, ta ut alle rambrikker, sett inn en ram og prøv, sett så inn en til og prøv osv. Husk å slå av mellom hver gang du setter i brikkene.

 

Vennligst

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
Jeg har en pc som er ca 2 år gammel.

 

Hovedkortet mitt er et Asus Striker Extreme, jeg lurer på om det er det som har klikket helt.

 

Når jeg starter pcen skal det komme ET pip, det har det gjort hele tiden, en stund sluttet det å komme, skjermen fikk ikke kontakt og ingenting funket. Jeg reset'a BIOS'en ved å ta ut bateriet og vente i 10 sek og putte det på plass, da funket pcen igjen.

 

Nå har den sluttet helt å få kontakt med skjermen, jeg prøvde å resete BIOS'en igjen, men det funket ikke.

 

Når jeg starter pcen slår alle viftene seg på som vanlig og jeg hører at hardisken går rundt, men det kommer ingen pip, skjermen får ikke kontakt (altså den går i Stand-By modus). Etter ca 1 min kommer det et langt pip og 3 korte pip, men ingenting skjer, jeg ventet litt til og det kom et nytt langt pip og 3 korte.

 

Noen som har noen anelse om hva som kan være galt med pcen?

Prøv å resett bios igjen, men vent da i et minutt, 60 sec.

Om du løfter av en jumper nært batteriet, så er vel det lettere?

 

Hvis det da ikke nytter, ta ut alle rambrikker, sett inn en ram og prøv, sett så inn en til og prøv osv. Husk å slå av mellom hver gang du setter i brikkene.

 

Vennligst

 

BmOnline

Prøvde begge deler, ingenting funket :/ Samme feil som før.

Endret av Orbitron
Lenke til kommentar

Høres veldig likt ut det problemet jeg hadde med det gamle Asus P5N32-E SLI PLUS kortet mitt.

Viftene og alt det der starta, men ikke noe bilde. Prøvde det samme du har gjort så langt, men ingenting.

 

Så bytta jeg hovedkort, og da funka den med engang.

 

 

 

Ang det med pipelydene så husker jeg ikke noe, kan være det var helt likt, men skal ikke si noe sikkert.

Lenke til kommentar
Ville testa med ny RAM. Regner med at 4-pin til CPU er koblet til.

Ja, har maskinen funka jo i går :p

 

prøvd med annet grafikkort? mener og huske at den bepkoden er grafikkfeil (ikke sikker)

Jaa.. kan jo hende at skjermkortet er blitt "spist" av hovedkortet, det skjedde med mitt forige grafikkkort. Har lest at noen andre hadde problemer med den delen også.

 

Men har ingen andre PCI-E kort tilgjengelig for tiden.

Lenke til kommentar
Høres veldig likt ut det problemet jeg hadde med det gamle Asus P5N32-E SLI PLUS kortet mitt.

Viftene og alt det der starta, men ikke noe bilde. Prøvde det samme du har gjort så langt, men ingenting.

 

Så bytta jeg hovedkort, og da funka den med engang.

 

 

 

Ang det med pipelydene så husker jeg ikke noe, kan være det var helt likt, men skal ikke si noe sikkert.

Blir mest sansynelig til å bare oppgradere, gidder ikke å ha så mye problemer med pcen, har hatt ekstreme mengder med bluescreens i perioder, at pcen har låst seg uten grunn, plutselig restartet seg osv. Er ganske sikker på at det er hovedkortet som er hovedproblemet, siden det er det som har forbindelsen av alle komponentene.

Lenke til kommentar
Høres veldig likt ut det problemet jeg hadde med det gamle Asus P5N32-E SLI PLUS kortet mitt.

Viftene og alt det der starta, men ikke noe bilde. Prøvde det samme du har gjort så langt, men ingenting.

 

Så bytta jeg hovedkort, og da funka den med engang.

 

 

 

Ang det med pipelydene så husker jeg ikke noe, kan være det var helt likt, men skal ikke si noe sikkert.

Blir mest sansynelig til å bare oppgradere, gidder ikke å ha så mye problemer med pcen, har hatt ekstreme mengder med bluescreens i perioder, at pcen har låst seg uten grunn, plutselig restartet seg osv. Er ganske sikker på at det er hovedkortet som er hovedproblemet, siden det er det som har forbindelsen av alle komponentene.

 

 

meh, samme hadde jeg.

 

Bluescreen helt plutselig, selv om pcen ikke var varm. Plutselig ble skjermen svart og jeg måtte skru den av på svenskemåten osv.

Tror nok det er noe tull med de asus korta jeg, så vet jeg skal holde meg unna asus hovedkort fra nå av :p

 

 

Har hatt mye problemer med andre pcer med asus kort også, så ikke tro at det er bare pga det ene problemet jeg skrev her som er grunnen til at jeg kutter ut asus kort :)

Lenke til kommentar
.. Etter ca 1 min kommer det et langt pip og 3 korte pip, men ingenting skjer, jeg ventet litt til og det kom et nytt langt pip og 3 korte.

Søk på Gogle med POST (Power on Self Test) error codes. Det vil få forklaring på hva kodene betyr med din BIOS.

1 long, 3 short beeps - Enhanced Graphics Adapter (EGA)

 

Er ikke helt sikker på hva det egentli betyr..?

 

Høres veldig likt ut det problemet jeg hadde med det gamle Asus P5N32-E SLI PLUS kortet mitt.

Viftene og alt det der starta, men ikke noe bilde. Prøvde det samme du har gjort så langt, men ingenting.

 

Så bytta jeg hovedkort, og da funka den med engang.

 

 

 

Ang det med pipelydene så husker jeg ikke noe, kan være det var helt likt, men skal ikke si noe sikkert.

Blir mest sansynelig til å bare oppgradere, gidder ikke å ha så mye problemer med pcen, har hatt ekstreme mengder med bluescreens i perioder, at pcen har låst seg uten grunn, plutselig restartet seg osv. Er ganske sikker på at det er hovedkortet som er hovedproblemet, siden det er det som har forbindelsen av alle komponentene.

 

 

meh, samme hadde jeg.

 

Bluescreen helt plutselig, selv om pcen ikke var varm. Plutselig ble skjermen svart og jeg måtte skru den av på svenskemåten osv.

Tror nok det er noe tull med de asus korta jeg, så vet jeg skal holde meg unna asus hovedkort fra nå av :p

 

 

Har hatt mye problemer med andre pcer med asus kort også, så ikke tro at det er bare pga det ene problemet jeg skrev her som er grunnen til at jeg kutter ut asus kort :)

<a href="http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...bc:36123%3br:pg" target="_blank" rel="nofollow">http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...bc:36123%3br:pg</a>

 

Blir kansje dette hovedkortet^^

 

 

eVGA EVGA MOTHERBOARD X58 LE CLASSIFIED 3-WAY SLI+PHYSX RETAIL (141-BL-E757-TR)

Endret av Orbitron
Lenke til kommentar

1 Long, then 3 Short Beeps: Video error

 

Explanation: The BIOS is unable to access the video system in order to write any error messages to the screen.

 

Diagnosis: This is usually caused by a problem with the video card, or the memory on the video card. It can also be a motherboard issue.

 

 

Hoverkortet "spiste" jo mitt forige.. så jeg bestemmer meg for at det er hovedkortet :p

 

Tusen takk for all hjelp:D

Lenke til kommentar

AMI BIOS:

 

1 Long, 3 Short Beeps You've probably just added memory to the motherboard since this is a conventional or extended memory failure. Generally this is caused by a memory chip that is not seated properly. Reseat the memory chips.

 

IBM BIOS:

 

1 long, 3 short beeps Enhanced Graphics Adapter (EGA)

Endret av Flimzes
Lenke til kommentar
AMI BIOS:

 

1 Long, 3 Short Beeps You've probably just added memory to the motherboard since this is a conventional or extended memory failure. Generally this is caused by a memory chip that is not seated properly. Reseat the memory chips.

 

IBM BIOS:

 

1 long, 3 short beeps Enhanced Graphics Adapter (EGA)

Nope.. Tok ut brikkene.. satt dem på de andre slotsene (funket ikke) satt dem tilbake og passet på at de sto HELT skikkelig (funket heller ikke).

Lenke til kommentar
AMI BIOS:

 

1 Long, 3 Short Beeps You've probably just added memory to the motherboard since this is a conventional or extended memory failure. Generally this is caused by a memory chip that is not seated properly. Reseat the memory chips.

 

IBM BIOS:

 

1 long, 3 short beeps Enhanced Graphics Adapter (EGA)

Nope.. Tok ut brikkene.. satt dem på de andre slotsene (funket ikke) satt dem tilbake og passet på at de sto HELT skikkelig (funket heller ikke).

 

Og derfor kan de ikke være ødelagte? ;)

Lenke til kommentar
AMI BIOS:

 

1 Long, 3 Short Beeps You've probably just added memory to the motherboard since this is a conventional or extended memory failure. Generally this is caused by a memory chip that is not seated properly. Reseat the memory chips.

 

IBM BIOS:

 

1 long, 3 short beeps Enhanced Graphics Adapter (EGA)

Nope.. Tok ut brikkene.. satt dem på de andre slotsene (funket ikke) satt dem tilbake og passet på at de sto HELT skikkelig (funket heller ikke).

 

Og derfor kan de ikke være ødelagte? ;)

Jo selfølgelig, men er veldig sikker på at det er hovedkortet, siden så mange har hatt samme problemer og bare byttet hovedkort og så fungerer alt igjen.

 

Men jeg gidder ikke styre mer med dette nå.

 

Skal kjøp hovedkort/cpu/ram nå snart.. så er jeg ferdig med dette^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...