Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Løst - Montering av mikrofon til Pioneer-bilstereo


pat2004

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøp ny bilstereo av denne typen, og satte av tid igår til å montere den.

Den har mikrofon du kan montere oppunder taket for å prate i telefonen over blåtann(ehh, bluetooth...).

Jeg har en Bora 1.6 99-modell med hvite a-stolper langs siden av frontruten. Vet ikke om noen kjenner igjen det, men jeg fikk litt kalde føtter da jeg skulle montere mirkofonen og tenkte å kjøre ledningen skjult gjennom denne stolpen og ned "inni" dashbordet fram til selve stereoen...har jo ikke lyst til å røske ned dette innvendige stoffet på stolpen og legge ledningen innenfor uten å vite hva jeg gjør. Kanskje jeg risikerer å ikke få det på igjen...

Noen som kan hjelpe meg litt? Gjerne si noe om hvordan jeg fører ledningen videre fram til stereoen også ;)

 

På forhånd takk! :)

Endret av pat2004
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv deg frem først noen kjøreturer på hvor du faktisk vil ha mikrofonen, slik at samtalepartner hører deg best mulig i nettopp din bil. Greit å ha den oppe ved A-stolpen om vinteren, men om du kjører med vinduet litt nede om sommeren kan det bli vindstøy så det holder for motparten. Likeledes er det greit å holde mikken unna ventilasjonsåpninger, samt at ekko ved montering i nærheten av høyttalere kan oppstå.

 

Oppe ved takspeilet eller oppå rattstammen er andre muligheter som kan fungere godt. Ikke at det er så veldig mye enklere å montere den ved takspeilet, men da kan du isteden gå opp ved høyre A-stolpe, som regel en enklere vei å gå praktisk sett.

Lenke til kommentar

OK, jeg takker for svar, men det er en liten misforståelse. Jeg lurte ikke på hvor jeg skulle plassere mikrofonen, der har jeg bestemt meg for litt til venstre for midten på solskjermen min.

Det jeg tenkte på var om noen hadde noen ideer for hvordan jeg skulle åpne/fjerne den "stofflista" som går nedover A-stolpen for å kunne føre mikrofon-ledningen ned gjennom....

Gjerne også noen forslag på hvordan ledningen skal gå mest mulig anonymt resten av veien mot selve stereoen....:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...