Gjest Slettet+3124 Skrevet 13. januar 2010 Skrevet 13. januar 2010 Jeg skal øke minnet på mitt webhotell til 128M i fra 32M. Jeg bruker ProISP som host, og der fant jeg denne guiden. Men jeg blir ikke helt klok på denne forklaringen. Noen som kan forklare meg litt?
Largie Skrevet 14. januar 2010 Skrevet 14. januar 2010 Kan vel egentlig ikke bli forklart noe bedre enn det som står. 1. Lag en php.ini fil som inneholder memory_limit = 128M ; Maximum amount of memory a script may consume (128MB) 2. Lag en .htaccess fil som peker til banen der php.ini er suPHP_ConfigPath /home/brukernavn/ (Bytt ut brukernavn med ditt) Nå er jeg ikke bruker av ProISP, men dette er ganske standard oppsett.
Gjest Slettet+3124 Skrevet 14. januar 2010 Skrevet 14. januar 2010 Ok! Jeg formulerte meg dårlig skjønner jeg. Hva eksakt skal denne php.ini filen inneholde av kodelinjer? Og hva skal det stå i .htaccess filen når jeg vil ha økt minnet til 128M på hele webhotellet? Altså hva skal det eksakt stå i denne .htaccess filen?
Largie Skrevet 15. januar 2010 Skrevet 15. januar 2010 Går ut fra at det er slankzrt du bruker som påloggingsnavn på cPanel hos ProISP... Da blir .htaccess suPHP_ConfigPath /home/slankzrt/ Og php.ini (som da er plassert i /home/slankzrt/) blir memory_limit = 128M ; Maximum amount of memory a script may consume (128MB) Hvis du får andre feilmeldinger, med hva enn du prøver å kjøre, må du legge til flere parametere i php.ini. Grunnen er at du nå overstyrer ProISP sitt standard oppsett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå