Gå til innhold

White Lies - Albumguide og diskusjon!


Dumrian

Anbefalte innlegg

in49ip.png

 

White Lies er et alternativt rockeband fra England, nærmere bestemt London. Bandet består av Harry McVeigh, Charles Cave og Jack Lawrence-Brown. Bandet får hjelp av Tommy Bowen på keyboard under liveforestillinger.

Bandet er tidligere kjent under navnet "Fear of flying", men byttet navn i Oktober 2007 til "White Lies". De har fått stor oppmerksomhet og spilletid på radio med låtene "Death", "Unfinished Business" og "Farewell to the fareground". White Lies har blant annet vært på flertallige "one-to-watch" lister for 2009, og "Death" ble omtalt som den hotteste singelen i verden i Februar 2008 av et av Englands mest kjente radiopersonligheter; Zane Lowe.

Medlemmer:

1puhl4.jpgHarry McVeigh - Hovedvokal og Gitar

2cwtt3d.jpgJack Lawrence-Brown - Trommer

5cjfdc.jpgCharles Cave - Bass og vokal

 

 

Diskografi:

  • 2009 - To Loose My Life

To Loose My Life (2009)

 

To_Lose_My_Life.PNG

 

Innledning

"To Loose My Life" ble utgitt i Januar, 2009, og er debutalbumet til White Lies. Albumet var det første britiske albumet i 2009 som gikk rett til tops på hitlistene, og den første debutplata som debuterte på førsteplass. Albumet solgte mer enn artister som Lady Gaga, The Script og Kings of Leon.

 

Konklusjon

Etter min mening er dette et av de aller beste albumene utgitt, noensinne. Plata er ekstrem stabil når det kommer til kvalitet. Liker man en sang, så liker man alt. Sangene er dystre, mørke og stemningsfulle. Kan minne om Joy Division, Interpol eller Editors, men har fortsatt en veldig unik stil.

 

Sporliste: (med Youtube linker)

 

 

1. "Death" -

2. "To Loose My Life" –

3. "A Place To Hide" –

4. "Fifty On Our Foreheads" –

5. "Unfinished Business" –

6. "E.S.T" –

7. "From The Stars" -

8. "Farewell To The Fareground" -

9. "Nothing To Give" -

10. "The Price Of Love" -

 

 

 

Sjanger: Alternative rock/post-punk revival/indie rock

Høydepunkt: Alle sangene på plata er høydepunkter, men om du vil starte med et par sanger, så er "

", "
" og "
" er gode sanger å starte med!

Karakter: 12/10

 

 

 

 

Kommentarer og forslag tas gjerne imot!

Endret av Tufte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Vel, smaken er forskjellig for alle :-)

 

Vet ikke hva du har hørt av White Lies, men sjekk iallefall ut sangene under "Høydepunkt"! Det kan ta litt tid å få elsk på musikken, for meg tok det et par gjennomlyttninger før jeg var hekta, sitter nå med godt over 100 i "play count" på Winamp på alle sangene uten å bli lei. Kos deg!

Lenke til kommentar

White Lies er vel heller et band som setter seg veldig lett, f eks med låter som de to første på plata.

 

Og anbefalingene dine er også helt feil, Farewell to the Fareground(keep on runnin', keep keep on runnin'!) og Unfinished Business er jo de to soleklart beste låtene på plata :)

Lenke til kommentar

Som sagt, alle har forskjellig smak! Det er veldig lett å høre på White Lies, det meste er ganske god radiomusikk, men det krever - iallefall for meg - et par gjennomlyttninger før sangene virkelig satte seg.

 

Og angående høydepunktene, så prøver jeg å anbefale de forskjellige stilene albumet tilbyr; "Death" som den lettlikelige radiolåta med et virkelig powerrefreng, "E.S.T" som den rolige 80-talls Joy Division låta og "From The Stars" som den litt raskere Coldplayinspirerte låta (forøvrig låta med den beste teksten i min mening).

 

Men absolutt, jeg anbefaler gjerne alle sangene på albumet! Har nå i det siste fått mer og mer elsk for "The Price of Love", en virkelig episk godlåt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...