Gå til innhold

Store problemer med Sapphire Radeon 9700 np


Ardie

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Fikk mitt Sapphire 9700 np i går, og satte den i maskinen. Maskinen bootet fint opp i 3-4 sekunder før det kommer masse streker og artifacter på skjermen allerede under oppstarten (ved deteksjon av IDE-driver, lenge før oppstart av Windows XP). Disse artifacter og strekne forblir når maskinen kommer inn i Windows.

 

Har du peiling hva som er galt?

 

Har prøvd å sette AGP til 4x, 8x, Auto.

Flashe biosen til den nyeste versjon.

 

Maskinen består av:

Abit NF7 bios 19

512 MB Samsung PC2700

LG 40x24x48

Hercules Fortissimo II

Maxtor 80GB

10 MBit Nettverk

PCTV

 

mvh Ardie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg får ta med kortet til jobben, og teste den der. Sukk! Jeg hadde håpet på å få testet den i helga...

 

skjønner skuffelsen... hadde problem med kortet jeg også når jeg fikk det. var svært skuffa jeg også. men det var andre typer problemer. da makka jeg bare litt også fikk jeg det til.

Lenke til kommentar

Sette strømkabelen til skjermkortet i? Er det ikke nok å sette kortet i AGP porten? Har nettopp bestillt meg Sapphire 9700 non pro, og vil vite alt om dette kortet. Hvor på hovedkortet skal denne strømkabelen kobles til?

Hva bør jeg laste ned av drivere og programvare før jeg installerer kortet?

 

Håper noen kan svare.

 

 

mvh.

FriEksos

Lenke til kommentar
Sette strømkabelen til skjermkortet i? Er det ikke nok å sette kortet i AGP porten? Har nettopp bestillt meg Sapphire 9700 non pro, og vil vite alt om dette kortet. Hvor på hovedkortet skal denne strømkabelen kobles til?

Hva bør jeg laste ned av drivere og programvare før jeg installerer kortet?

 

Håper noen kan svare.

 

 

mvh.

FriEksos

 

strømkabelen kobles bare til et av uttakene fra psu. den starter opp som vanlig uten, men den trenger den til spilling osv.

Lenke til kommentar

Ok. Takker for svar.

Har lastet ned Catalyst 3.4 driverne, og tenkte jeg skulle laste ned DirectX9 også. Problemet er bare at på microsoft.com/directx laster en først ned en liten fil, for så å laste ned i ala "windows update" stil, hvor filene legger seg direkte inn på harddisken. Maskinen som jeg skal ha skjermkortet i, har ikke internett tilkobling, så jeg ønsker å laste ned hele directx9 fila i ett, for så å overføre den til den andre pc'en. Finnes en "fullversjon" av DirectX 9 et annet sted en microsoft?

Lenke til kommentar
Ok. Takker for svar.

Har lastet ned Catalyst 3.4 driverne, og tenkte jeg skulle laste ned DirectX9 også. Problemet er bare at på microsoft.com/directx laster en først ned en liten fil, for så å laste ned i ala "windows update" stil, hvor filene legger seg direkte inn på harddisken. Maskinen som jeg skal ha skjermkortet i, har ikke internett tilkobling, så jeg ønsker å laste ned hele directx9 fila i ett, for så å overføre den til den andre pc'en. Finnes en "fullversjon" av DirectX 9 et annet sted en microsoft?

 

hva med denne?

http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en

Lenke til kommentar

Takk for raske svar.

 

alex100: Den linken er jo den jeg har prøvd å laste ned. Da blir kun de filene en har bruk for lastet ned og automatisk installert i Windows. Har da ikke muligheten til å overføre disse til en annen pc, som forøvrig kjører Win2000. Den jeg laster ned på kjører WinXP.

 

Linken til +RES+ derimot, funket utmerket. Takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...