Gå til innhold

Hva er dine svake sider?


Anbefalte innlegg

Spørsmålet dukker opp ofte på jobb intervju: "Hva er dine sterke og svake sider?". Sterke biten klarer de fleste, man er god til noe.

 

Men topic er "Hva er dine svake sider?". Jeg har grublet en stund på dette spørsmålet. Jeg er ung og har ikke jobbet så mye så har vært mye arbeid hittil i forbindelse med skole og slik hvor jeg har gjort alt selv uten å ha måttet jobbe med andre.

 

Men hva skal man gjøre? På et jobbintervju er man i en posisjon hvor man skal selge seg selv, å nevne noen for kritiske negative sider strider litt imot hva man ønsker med intervjuet men på en annen måte ønsker jeg å bli ansatt for den jeg er. Jeg tror at hvis du selger deg inn som den du er og du allikevel får jobben at du da vil trives bedre på sikt.

Men å finne drømmejobben og at alt blir 100% full klaff er vanskelig, så på intervjuer bør man vel selge seg inn så best som overhode mulig.

 

Men tilbake til spørsmålet. Hva sier dere? Googlet litt rundt og folk der ute ser ut til å nevne ting som kan tolkes som positivt, feks "sta". Man får en arbeidsoppgave hvor man legger sjela si i eller står for sine meninger. Andre sier "ensporet" med tanke på at når de får en oppgave at de da har en utrolig dedikasjon.

Andre igjen tenker på spørsmålet i den forstand at de må prøve å vise at en klarer å reflektere over en selv.

 

Jeg har ikke nøkkelen til spørsmålet, er det noen som har?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra tråd. Håper virkelig det er noen som har gode svar på det!

Det er noe jeg selv har problemer med når jeg skal i jobbintervju.

 

ot: Det jeg har sagt før på intervju er at jeg ikker kommer på noe

negativt om meg selv i forhold til den jobben. Men jeg kan kanskje ta på meg mye ansvar

blant familie og venner, som kan gå negativt utover meg selv.

 

 

Jeg føler det er veldig viktig å hvertfall si noe negativt, alle har svake sider

og det vet den personen som intervjuer deg, så det er jo lite vits å prøve å gå unna den.

Lenke til kommentar
Sier bare "Nei, liker egentlig ikke å jobbe, sniker meg så mye unna arbeidet som mulig"

 

Du kan jo ikke det da :p

 

Du kan liksom ikke si noe skikkelig kritisk som hemmer deg å gjøre det sjefen vil: å det er å jobbe. Kanskje en liten ting som kan snues til noe positivt... "sta" og "kritisk" for eksempel. Man blir gjerne spurt hva man mener med "kritisk" og da burde du ha et svar på lur :D

 

Hittil er det beste svaret jeg vet om "vet ikke". Men det igjen kan tolkes som at jeg mangler selvinnsikt.

Lenke til kommentar

Jeg pleier bare å sukke og si at hendene mine er altfor store, derfor er jeg dårlig til å skrive på små tastaturer, eller jeg kan si at skuldrene mine er veldig breie, så jeg sliter med å komme meg gjennom trange dører osv! Jeg kan og si at min boyish charm kombinert med en utrolig muskuløs kropp ofte gjør at folk antar at jeg bare er gjennomsnittlig intelligent, når jeg egentlig er langt over! Life isn´t easy everywhere :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...