Gå til innhold

Lydkort med Phono-inngang


Irmo

Anbefalte innlegg

Hei

 

Det har seg slik at jeg nylig fikk en platespiller.

Jeg vil gjerne koble denne til et lydkort, og har sett noen billige utgaver som kan gjøre dette (og bare dette).

Jeg driver også med annen musikk, så jeg tenkte å prøve å få tak i et allsidig lydkort som passer mine behov.

 

Det jeg leiter etter her er da et et lydkort som helst skal ha 2 innganger for jack og 2 for mikrofon, en midi-inngang og Phono-inngang (RCA?)

 

Slik at jeg kan både spille av gamle LP'er og spille inn min egen musikk.

 

Det må også kunne kobles til pc'en gjennom USB.

 

Er det noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener selv jeg har ganske god oversikt over hvilke lydkort som finnes på markede, man har aldri sett et som har platespillerinngang.

Så du må enten investere i en platespiller med USB-utgang (Sony PSLX300, Lenco L-3867, ION LPDOCK, og Numark TTUSB). Men siden du allerede har en er det bedre å kjøpe et RIAA-trinn, f.eks Cambridge 540P, Rega Fono Mini eller Pro-Ject Phono Box II og kople det til linjeinngangen på lydkortet ditt.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Har overværet stor diskusjon om akkurat det der. Og har forstått det slik at mini jack plugger blir noe dritt, hvis man skal rippe vinyl.

 

Man bør har inngang for RCA på lydkortet, og det bør kobles fra forsterker ( ikke direkte fra platespiller)

 

Har jo prøvd litt av hvert oppigjennom. Har også en sånn USB platespiller, men er ikke fornøyd med den tilkoblingen.

Så nå er jeg også ute etter et lydkort med RCA inn. Og kanskje helst ut også.

Mini Jack lager visstnok støy og alt mulig, i tillegg til at signalet får redusert kvalitet.

Lenke til kommentar

Finnes endel, dette fant jeg ved å søke "audio interface with rca input"

 

http://www.zzounds.com/item--BEHUCA202

 

Du finner sikkert fler hvis du leter litt

 

Ellers er det ingenting som skulle tilsi at minijack har dårligere kvalitet enn RCA, så lenge kablene har god kvalitet. Problemet er jo disse minijackene som koster 50 spenn, invester i noe bedre, så skal det ikke være noe problem.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ok. Men lurer på om ikke sånt integrert lydkort jeg linket til ovenfor er bedre enn USB?

 

Det nye lydkortet ditt da, hva var det? Er vel bedre siden du heller vil ha det

 

Jeg syntes USB lydkort funker veldig bra. Enklere å jobbe med når man slipper å montere det i maskinen og man kan bruke det til laptop også.

 

Jeg bruker kortet til musikkinnspilling og har hatt litt problemer med latency når jeg spiller inn, men lyden i kortet er kjempegod dersom man bare skal spille musikk gjennom det.

 

Det nye kortet mitt er Presonus AudioBox USB men det har ikke RCA-kontakter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...