Gå til innhold

Gaming/HTPC til ~8000


Anbefalte innlegg

Etter å ha satt meg litt inn i hardwareverdenen på nytt igjen er jeg blitt usikker på delene jeg bestilte, og kansellerte ordren.

 

Jeg ønsker i grove trekk en stille spill/htpc som skal brukes opp mot en 720p projektor eller 24" Dell-skjerm.

 

"Problemet" mitt er at jeg ikke er sikker på om jeg skal gå for i5 750 + HD5770 eller X4 620 og HD5850 (eller om dette i det hele tatt er nødvendig?). Prisen blir omtrent det samme.

 

Er HD5850 verdt de 900,- ekstra den koster? Jeg tenker slik at selv om 2x HD5770 i CrossFire er bedre enn én 5850, vil jeg også kunne spe på med en HD5850 til om 1.5-2 år uten å måtte betale altfor mye (på samme måte som jeg ville gjort med 5770). På den andre siden er jo oppløsningen til en 720p projektor 1280x720, som ikke akkurat vil være veldig krevende for selv 5770(?) i overskuelig fremtid.

 

PCen vil antagelig ikke brukes altfor mye utenom til TV-titting (720p / Blu-Ray) og spilling, da jeg har en macbook jeg gjør andre ting (PCen var først tenkt som en "avlastning" av macbooken, slik at den slapp å stå og laste ned ting hele tiden).

 

Her er det nåværende oppsettet jeg tenker meg. Prisen på

CPU-kjøleren er feil (er 599,-); RAMen er feil (men prisen riktig; skal være "Mushkin DDR3 4GB Blackline Black ES

HP3-12800 2x2048MB 1600Mhz"). Kabinettet er et Fractal Design "Define" R2 til 745,-

 

Det som er viktigst for meg er at den vil kunne la seg oppgradere i fremtiden. Dere sitter på veldig mye kunnskap jeg ikke har, så jeg er veldig nysgjerrig på hva dere ville valgt med dette budsjettet og et ønske om oppgraderingspotensiale og absolutt tystnad under idle (projektorens vifter bråker så mye at PCen gjerne kan gjøre det også når den er i gang, men ellers ikke).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes oppsettet ser godt ut, i endel spill er cpu noe svak. Hovedkortet er topp, samme er skjermkortet og er vel verdt de ekstra kronene fra 5770.

 

Men det er bare tull å bruke 599 kr på den cpu kjøleren, bruk de 599,- på bedre cpu, amentio har amd phenom 955 til vel 1200 kr.

 

Kabinettet er det noe du har eller et du skal kjøpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...