Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Husker ikke passordet til Mac


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Da jeg startet Mac-en første gang, måtte jeg skrive inn et bestemt passord.

Flere måneder senere tuklet jeg med sikkerhetsinnstillingene, og neste gang jeg startet opp maskinen måtte jeg skrive inn passordet for å logge på. Problemet er at jeg ikke husker det! Hvordan kommer jeg meg inn? Jeg har ikke CD-en det står på nettet man må bruke.. Hvor kan jeg få fikset dette?

 

På forhånd stor takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Da jeg startet Mac-en første gang, måtte jeg skrive inn et bestemt passord.

Flere måneder senere tuklet jeg med sikkerhetsinnstillingene, og neste gang jeg startet opp maskinen måtte jeg skrive inn passordet for å logge på. Problemet er at jeg ikke husker det! Hvordan kommer jeg meg inn? Jeg har ikke CD-en det står på nettet man må bruke.. Hvor kan jeg få fikset dette?

 

På forhånd stor takk:)

 

Du har postet samme spørsmål mef få minutters mellomrom, bryter ikke det mot forumreglene?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Da jeg startet Mac-en første gang, måtte jeg skrive inn et bestemt passord.

Flere måneder senere tuklet jeg med sikkerhetsinnstillingene, og neste gang jeg startet opp maskinen måtte jeg skrive inn passordet for å logge på. Problemet er at jeg ikke husker det! Hvordan kommer jeg meg inn? Jeg har ikke CD-en det står på nettet man må bruke.. Hvor kan jeg få fikset dette?

 

På forhånd stor takk:)

 

Du har postet samme spørsmål mef få minutters mellomrom, bryter ikke det mot forumreglene?

Du har også postet det samme med få minutters mellomrom, er ikke det å skyte seg selv i foten?

 

Prøv Ophcrack

Hvordan får jeg lastet den ned på Mac-en når jeg ikke kommer inn på maskinen? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Et enkelt søk på google ga meg dette:

 

"To reset your OS X password without an OS X CD you need to enter terminal and create a new admin account:

 

1. Reboot

2. Hold apple + s down after you hear the chime.

When you get text prompt enter in these terminal commands to create a brand new admin account (hitting return after each line):

mount -uw /

rm /var/db/.AppleSetupDone

shutdown -h now

 

3. After rebooting you should have a brand new admin account. When you login as the new admin you can simply delete the old one and you’re good to go again!"

 

http://theappleblog.com/2008/06/22/reset-o...out-an-os-x-cd/

 

ville kanskje ha lest litt på kommentarene til saken først. Virker som denne metoden sletter all data du har på maskinen. Er visstnok en annen måte å gjøre det på også som står beskrevet i kommentarfeltet.

 

Har selv gjort det på denne måten før:

 

Option 2:

 

Hold Down Apple+S while booting computer

Type: sh /etc/rc

Type: passwd root (if that doesn’t work try admin or administrator instead of root)

Enter in new password and confirm

Type: reboot

Endret av Davidhg
Lenke til kommentar
Et enkelt søk på google ga meg dette:

 

"To reset your OS X password without an OS X CD you need to enter terminal and create a new admin account:

 

1. Reboot

2. Hold apple + s down after you hear the chime.

When you get text prompt enter in these terminal commands to create a brand new admin account (hitting return after each line):

mount -uw /

rm /var/db/.AppleSetupDone

shutdown -h now

 

3. After rebooting you should have a brand new admin account. When you login as the new admin you can simply delete the old one and you’re good to go again!"

 

http://theappleblog.com/2008/06/22/reset-o...out-an-os-x-cd/

 

ville kanskje ha lest litt på kommentarene til saken først. Virker som denne metoden sletter all data du har på maskinen. Er visstnok en annen måte å gjøre det på også som står beskrevet i kommentarfeltet.

 

Har selv gjort det på denne måten før:

 

Option 2:

 

Hold Down Apple+S while booting computer

Type: sh /etc/rc

Type: passwd root (if that doesn’t work try admin or administrator instead of root)

Enter in new password and confirm

Type: reboot

Det virket som en drøm. Tusen takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...