Gå til innhold

Nytt kort : 5770 eller 4890?


IwwY^^

Anbefalte innlegg

Heisann, av emnetittelen lyder spørsmålet mitt:

Jeg skal kjøpe meg ny stasjonær nå, og har funnet ut det aller meste. Hadde egentlig bestemt meg for 5770(vapor-x helst), men har sett på endel tester og synes det yter litt i minste laget i forhold til hva man får. For 1-200 kr mer får jeg ett vapor-x 4890.

Sistnevnte har vel høyere ytelse, men ikke de nyeste finessene.

 

Hva er det riktige å velge her? DX11 eller ytelse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, av emnetittelen lyder spørsmålet mitt:

Jeg skal kjøpe meg ny stasjonær nå, og har funnet ut det aller meste. Hadde egentlig bestemt meg for 5770(vapor-x helst), men har sett på endel tester og synes det yter litt i minste laget i forhold til hva man får. For 1-200 kr mer får jeg ett vapor-x 4890.

Sistnevnte har vel høyere ytelse, men ikke de nyeste finessene.

 

Hva er det riktige å velge her? DX11 eller ytelse?

 

Det må du nesten bestemme litt selv. DX11 kommer sikkert ikke til å bli et must dette ti-året. Men det vil nok komme spill og programmer som vil kunne kjøre under DX11, og gi brukeren en enda bedre opplevelse.

Lenke til kommentar
Så du tror med andre ord ett evt. 5770 er skifteklart uansett, den dagen DX11 har kommet som en standard?

 

Med aller høyeste sannsynlighet, ja

 

Edit: Men, det vil komme spill og programmer som drar stor nytte av DX11 i nær fremtid. Glem da ikke det.

Endret av vonkane
Lenke til kommentar
Vel uansett takk for svar. skal se om jeg finner en oversikt med DX11 applikasjoner som kommer :)

 

Bare hyggelig. Og for å prøve å påvirke din avgjørelse bare litt, jeg ville ha gått for 5770 :)

 

Edit: sånn BTW: tror ikke du kommer til å legge merke til noen ytelsesforskjell mellom de kortene uansett ;)

Endret av vonkane
Lenke til kommentar

Hehe tenker vel det samme. Men ett spørsmål:

Bad Company 2 kommer vel om ikke lenge med DX11 støtte, men er da 5770 egentlig godt nok til å nyte godt av at den har DX11. Altså vil man kanskje få ett finere bilde, men på bekostning av dårligere fps?

Blir vel 5770 vapor-x så jeg har litt å gå på clock-wise også. Dog jeg liker ikke at det bare har 128 bit :(

Lenke til kommentar
Hehe tenker vel det samme. Men ett spørsmål:

Bad Company 2 kommer vel om ikke lenge med DX11 støtte, men er da 5770 egentlig godt nok til å nyte godt av at den har DX11. Altså vil man kanskje få ett finere bilde, men på bekostning av dårligere fps?

Blir vel 5770 vapor-x så jeg har litt å gå på clock-wise også. Dog jeg liker ikke at det bare har 128 bit :(

 

Tok å leste litt rundt på nettet for å finne ut hva andre går for. Ser ut som de fleste ønsker 5770 kortet. Ikke bare for god ytelse, men for nettopp DX11. Men ser også at mange nevner mulige driverproblem i disse dager, men det er jo et relativt nytt kort, så sånne ting kommer seg.

Lenke til kommentar
Kan vel kanskje regne med litt performance forbedring etterhvert som de får optimalisert driverne sine også kanskje? Nei blir vel 5770, da det jo trekker endel mindre strøm og går stille, noe som er ett pluss :)

 

Flott, du kommer nok til å bli fornøyd.

 

Liten notis: Nå vet jeg at kortet er stort, så finn ut lengden på det og se om det kan bli et plassproblem i kabinettet.

Lenke til kommentar
Såvidt jeg skjønte er det endel mindre enn 58xx kortene, og etter litt søk på youtube fant jeg ihvertfall noen som hadde en i5 setup med 5770 i kabinettet så :)

 

Joda, jeg sier ikke at 5770 ikke passer i masse kabinett, men det er ufattelig kjedelig å åpne opp riggen sin og innse at kortet er for stort. Ta å finn det ut :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...