Gå til innhold

[LØST] Favicon på Joomla


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har litt problemer med å få endret facivon i Joomlainstallasjonen min. Jeg har fått det til i adminpanelet, men når jeg endrer favicon på templates og legger det helt ytterst på domenet vises det ikke på www.oyerdg.net. Har og prøvd å slette infocapsler osv i nettlesern for å se om den var treg.

 

What to do? Burde da bare være å endre favicon?

 

EDIT: Denne saken er løst : ) Les postene under hvis du har problemer

Endret av DJ Ovin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har sjekket nettsiden din: http://www.oyerdg.net/, og det ser ut til at du har fått det til. Du har ihvertfall ikke standard favicon nå.

 

Det eneste du trenger å gjøre er å legge det ønskede faviconet med navn favicon.ico i hovedkatalogen for joomlanettsiden din.

 

Hvis du f.eks lager et favicon i Photoshop eller i Paint for den sakens skyld, kan du bare trykke "Lagre som" deretter kaller du filen for: "favicon.ico" (NB! Husk å få med fnuttene rundt filnavnet). Da lagres den som en ekte .ico-fil.

 

Byttet faktisk faviconet for 15 min siden på min egen joomlanettside, og det var slik jeg gjorde det.

Lenke til kommentar

Ja, jeg fikk med meg at den var byttet jeg og etter at fattern hadde sjekka. Tipper nettleseren min var litt treg med å oppdatere seg :) Jeg gjorde som du sajohansen, laget i ps med riktig størrelse og lagret som favicon.ico. Fungerte supert på adminpanelet med en gang :)

Lenke til kommentar
Ja, jeg fikk med meg at den var byttet jeg og etter at fattern hadde sjekka. Tipper nettleseren min var litt treg med å oppdatere seg :) Jeg gjorde som du sajohansen, laget i ps med riktig størrelse og lagret som favicon.ico. Fungerte supert på adminpanelet med en gang :)

 

Supert! Ja har selv erfart at nettleserne ofte henger litt på de gamle..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...