Gå til innhold

Legge inn brukernavn og passord i routern?


Anbefalte innlegg

Hei. (Beklager hvis feil kategori)

Jeg har internett fra skolen, og det betyr at hver gang jeg skal logge på internett får jeg opp et vindu der jeg må skrive inn brukernavn og passord for å få tilgang til internettet. Er det mulig å legge dette inn i den trådløse routeren slik at jeg slipper å skrive dette inn hver gang?

Jeg har en Gigabyte GN-BR01G.

 

Et annet problem er at ofte må jeg restarte routern ved å trekke ut strømmen i noen sekunder. Dette fordi jeg bare får begrenset tilkobling og inget internett. Dette løses ved å restarte routern. Har to forskjellige enheter som kobler seg opp på samme nettver, en laptop og en stasjonær, og de kjører forskjellig OS (XP og Vista), hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du må skrive brukernavn og passord når du logger på internett, heter dette også PPoE. Det er på de aller fleste rutere, mulig å legge dette inn, slik at alle enheter som er tilkoblet ruteren ikke trenger å skrive inn dette. Vet at hos en del skolenettverk, som UiO, ikke tillater bruk av ruter og blir bannet, så sjekk det først.

 

Nå har ikke jeg så god peil på Gigabyte sine rutere, men se om det er kommet noen FirmWare-oppdateringer som kan løse problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...